ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

TPU Pod
تکنولوژی

گوگل با TPU Pod قدرت یک سوپرکامپیوتر را در اختیار همه قرار می‌دهد

TPU Pod گوگل شامل مجموعه ای از چیپ های سفارشی است و امکان توسعه مدل های یادگیری ماشین سریعتر و قوی تر را به کاربران می دهد. گوگل روز گذشته از ارائه عمومی نسخه های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

TPU Pod گوگل شامل مجموعه ای از چیپ های سفارشی است و امکان توسعه مدل های یادگیری ماشین سریعتر و قوی تر را به کاربران می دهد.

گوگل روز گذشته از ارائه عمومی نسخه های دوم و سوم سرویس ابری TPU Pod به صورت آزمایشی خبر داد. این پادها از رک های TPU (واحد پردازش تنسور) تشکیل شده اند که به منظور اجرای روان مدل های هوش مصنوعی توسعه یافته اند. نسخه سوم پردازنده TPU گوگل ۸ برابر قوی تر از مدل سال گذشته به حساب می آید.

به گفته گوگل با کنار هم قرار دادن TPUها در قالب پاد، قدرت پردازش یادگیری ماشین یک سوپرکامپیوتر در اختیار مهندسان و محققان قرار می گیرد و آنها می توانند مدل های سریعتر و بهینه تری توسعه دهند. این پادها پردازش هایی را که در سیستم های دیگر طی چند روز صورت می گیرد، تنها در چند دقیقه انجام می دهند.

یک TPU Pod ابری شامل بیش از ۱۰۰۰ چیپ TPU است که در قالب شبکه مش دو بعدی کنار هم قرار گرفته اند. نرم افزار گوگل با استفاده از API سطح بالا تمام این شبکه را به عنوان یک ماشین در نظر می گیرد. کاربران همچنین قادر به استفاده از بخش های کوچک این پادها تحت عنوان اسلایس یا برش هستند.

جدیدترین نسخه TPU Pod برای ارائه بهترین کارایی به سیستم دفع حرارت مایع مجهز شده و از نظر پردازش عملیات ریاضی خام هر واحد از آنها با ۵ سوپر کامپیوتر برتر دنیا قابل مقایسه است.

گوگل این پادها را بر اساس نیازهای خاص مشتریان نیز بهینه سازی کرده، برای مثال آموزش مدل های دقیق با استفاده از دیتاست های بزرگتر یا بازآموزی یک مدل با داده های جدید به صورت روزانه. در نهایت این سیستم می تواند به بهینه سازی مدل ها و توسعه کاربردهای یادگیری ماشین به کاربران کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی