ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحریم هواوی به اروپا رسید؛ قطع همکاری شرکت ARM با غول تکنولوژی چین

گزارش ها حکایت از آن دارند که شرکت هلدینگ انگلیسی ARM با پیروی از تحریم های تجاری آمریکا، تمام ارتباطات تجاری خود با هواوی را به حالت تعلیق درآورده است. طبق اسناد داخلی ARM که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۰

گزارش ها حکایت از آن دارند که شرکت هلدینگ انگلیسی ARM با پیروی از تحریم های تجاری آمریکا، تمام ارتباطات تجاری خود با هواوی را به حالت تعلیق درآورده است.

طبق اسناد داخلی ARM که لحظاتی پیش توسط رسانه ها رؤیت شده، کارکنان این شرکت باید «تمامی قراردادهای فعال، خدمات پشتیبانی و مذاکرات در حال اجرا» را متوقف کنند. جالب اینجاست که طبق تحریم های ایالات متحده، شرکت های آمریکایی از تجارت با غول تکنولوژی چین منع شده اند ولی حالا این شرکت انگلیسی که تحت مالکیت گروه ژاپنی سافت بنک قرار دارد هم وارد بازی شده است.

شرکت آرم از این می ترسد که مشمول جریمه آمریکایی ها شود، چون در طراحی چیپ هایش از فناوری هایی با مبدأ ایالات متحده استفاده کرده است. هواوی اگرچه چیپست های Kirin را خودش می سازد، ولی مثل تمام شرکت های سازنده چیپست به معماری چیپ آرم وابسته است و به شرکت انگلیسی حق امتیاز پرداخت می کند. بدون این مجوز، هواوی نمی تواند تولید پردازنده و چیپست را بر اساس معماری ARM ادامه دهد.

بدون معماری ARM ساخت گوشی هوشمند ممکن نیست

البته هنوز مشخص نیست چرا ARM به این سرعت به تحریم هواوی توسط آمریکا واکنش نشان داده و احتیاط پیشه کرده، در حالی که وزارت بازرگانی آمریکا با اعلام مهلت 90 روزه محدودیت های جدید را به حالت تعلیق درآورده است. تصمیم ARM به عنوان بزرگ ترین نام این حوزه می تواند دیگر شرکت های تأمین کننده قطعات نیمه هادی به هواوی را هم به اتخاد تصمیمات مشابه وادار کند.

هواوی می گوید فعلاً به اندازه کافی قطعات آمریکایی را خریده و انبار کرده و بین سه ماه تا یک سال دوام می آورد. با این حال ذخیره قطعات در آینده ای نزدیک به پایان خواهد رسید، به خصوص قطعاتی که تأمین کننده های محدودی دارند. در حال حاضر هواوی برخی شرکت های آمریکایی مانند میکرون، اسکای ورکس و کروو (Qorvo) تأمین قطعات مربوط به حافظه و شبکه را در گوشی های هواوی بر عهده دارند.

شاید هواوی بالاخره راهی برای تأمین این قطعات به دست آورد، ولی بدون معماری ARM ساخت گوشی موبایل تقریباً ناممکن خواهد بود. باید ببینیم واکنش رسمی هواوی و ARM به این بحران چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ خرداد ۱۳۹۸

    ? ? ? ?

  • هادی
    هادی | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    به نظر من اختراع دوباره چرخ چیز بدی نیست
    میشه چرخو دوباره اختراع کرد
    چرخم انواع دارد(سنگی،چوبی،لاستیکی) مثل آدمیزاد که انواع گوناگون داره

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    چين بايد تقاص برشكستگي و تضعيف شركت هاي با اصالت اروپايي و امريكايي و ژاپني كه كل تكنولوژي موبايلي مديون اونهاست روبايد پس بده...
    هيچكس يادش نيست كه اندرويد رو اچ تي سي شكوه مند كرد ولي امروز اينقدر ضعيف شده كه حتي نميتونه با بازار هماهنگ شه...
    سوني و بلكبري و نوكيا و موتورولا و حتي شركت هاي كوچكتر ساكن ژاپن ... بينهايت برند با ارزش و نوآور رو چين نابود كرده...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی