ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی: قربانی زورگویی ایالات متحده هستیم

کمپانی هواوی سازنده تجهیزات زیرساخت مخابراتی، به تازگی طی نشستی در اروپا خود را قربانی قلدری ایالات متحده معرفی کرده و اظهار داشته که برای پاسخ به تحریم هواوی توسط واشینگتن، در حال همکاری با ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

کمپانی هواوی سازنده تجهیزات زیرساخت مخابراتی، به تازگی طی نشستی در اروپا خود را قربانی قلدری ایالات متحده معرفی کرده و اظهار داشته که برای پاسخ به تحریم هواوی توسط واشینگتن، در حال همکاری با گوگل به منظور یافتن راه حل مناسب است.

ایالات متحده به مدت 90 روز تحریم هواوی را محدود کرده است

بر اساس ادعای دولت ایالات متحده، تحریم هواوی در پی تخطی این شرکت از قوانین مربوط به سیاست خارجی و همچنین انجام اقداماتی بوده که امنیت ملی را به خطر می انداخته است. البته از روز دوشنبه بعضی محدودیت ها به منظور حفاظت از منافع مصرف کنندگان کاهش یافته اند که بنیانگذار هواوی در این باره گفته که دولت ترامپ قابلیت های شرکت متبوعش را دست کم گرفته است.

لازم به ذکر است که تحریم هواوی شامل ممنوعیت فروش سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی (به جز موارد متن باز) به این کمپانی بوده که بر همین اساس، تا کنون شرکت های مختلفی همکاری خود با هواوی را به حالت تعلیق درآورده اند.

تحریم هواوی

در این بین آبراهام لیو نماینده رسمی هواوی در اروپا مدعی شده که شرکت گوگل هیچ انگیزه ای برای قطع همکاری با هواوی ندارد و این دو شرکت در حال بررسی راه های مختلف برای مدیریت شرایط هستند؛ گوگل هنوز درباره این ادعا اظهار نظری نداشته است.

به گفته آقای لیو، گوگل در زمینه تحریم هواوی مقصر نیست و هنوز برای پیشبینی عواقب تصمیمات اخیر اندکی زود است؛ با این حال اقدام دولت ترامپ تنها حمله به هواوی نیست، بلکه حمله به یک ساختار آزاد مبتنی بر قانون است.

گفتنی است در حال حاضر شرکت های مختلفی مانند مایکروسافت و ARM نیز روابط تجاری خود با هواوی را به حالت تعلیق درآورده اند که کمپانی چینی برای جایگزینی برخی سرویس ها و محصولات، در حال مذاکره با شرکت هایی نظیر Aptoide است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    اینه قدرت ایالات متحده ? ? ? ?

    • Parviz Hasannejad
      Parviz Hasannejad | ۴ خرداد ۱۳۹۸

      اره اینه قدرت ایالات متحده که خودت و کشورت و بلوغ فکریت جهان سومی مونده

  • molavy
    molavy | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    خودرو ژاپن هم داره تحریم میشه، فقط رنگ تهش فکر کنم ورودش ممنوع نشه اونم چون ترامپت میخواد موهاش رو باهاش رنگ کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی