ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی سامسونگ
تکنولوژی

هوش مصنوعی سامسونگ فقط با یک تصویر، ویدیوی دیپ فیک می سازد [تماشا کنید]

برای ساخت ویدیوهای دیپ فیک معمولا به سیستمی که توسط حجم زیادی داده اولیه تعلیم داده شده نیاز است، و عموما هرچه پایگاه داده های اولیه مانند تصاویر و ویدئوها گسترده تر باشند نتایج نهایی ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

برای ساخت ویدیوهای دیپ فیک معمولا به سیستمی که توسط حجم زیادی داده اولیه تعلیم داده شده نیاز است، و عموما هرچه پایگاه داده های اولیه مانند تصاویر و ویدئوها گسترده تر باشند نتایج نهایی هم دقیق تر خواهد بود. حالا اما محققان مرکز تحقیقات هوش مصنوعی سامسونگ به روشی دست یافته اند که برای ساخت چنین مدل هایی به کمترین امکانات ممکن نیاز دارد: تنها یک تصویر. نتایج به دست آمده هم به طرز شگفت آوری دقیق اند.

این سیستم به کمک بیش از هفت هزار ویدئو یوتیوب تعلیم دیده است

محققان از طریق تعلیم این هوش مصنوعی برای تمرکز روی ویژگی های کلیدی چهره مانند فرم صورت، چشم ها، دهان و غیره از روی بیش از هفت هزار ویدئو در یوتیوب از سلبریتی ها، به این قابلیت دست یافته اند.

پس از آن هوش مصنوعی سامسونگ با نگاشت این مشخصات به عکس مورد نظر آن را زنده خواهد کرد. این روش حتی برای تابلوی مونالیزا و دیگر پرتره های این چنینی که تنها یک تصویر از آنها موجود است نیز کاربرد دارد. در ویدئویی که این تیم از نتایج کارشان منتشر کرده، پرتره هایی از آلبرت اینشتین، داستایوفسکی و مارلین مونرو زنده شدند.

هوش مصنوعی سامسونگ

با اینکه هنوز ایراداتی در عملکرد این سیستم ها وجود دارد، تصاویر و ویدئوهای تقلبی روز به روز بیشتر به واقعیت نزدیک می شوند. همانطور که محققان همواره روش های کم زحمت تری برای ساخت چنین محتوایی توسعه می دهند، نگرانی ها در رابطه با استفاده از این تصاویر و ویدئوها به شکل پروپاگاندا علیه مردم نیز بیشتر می شود.

با پیشرفت روزافزون دیپ فیک و آسان تر شدن هرچه بیشتر تولید آن به نظر دولت ها باید برای مقابله با آن اقداماتی انجام دهند، همانطور که پیش تر نیز وزارت دفاع آمریکا برای تشخیص این تصاویر دست به سرمایه گذاری زده، زیرا انتشار ویدئوهایی مانند اعلام جنگ رهبران کشورها علیه یکدیگر ممکن است فاجعه آفرین باشد.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Asadi
    Reza Asadi | ۵ خرداد ۱۳۹۸

    واو

مطالب پیشنهادی