ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ XPS 13
تکنولوژی

نسل جدید لپ تاپ‌های دل XPS با پردازنده نسل دهم اینتل معرفی شدند

کمپانی دل نسخه هیبریدی لپ تاپ XPS 13 را به پردازنده نسل دهم آیس لیک، نمایشگر جدید و کیبوردی جذاب‌تر مجهز کرده است. این کمپانی طی کامپیوتکس ۲۰۱۹ نسخه ای از این لپ تاپ قدرتمند ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

کمپانی دل نسخه هیبریدی لپ تاپ XPS 13 را به پردازنده نسل دهم آیس لیک، نمایشگر جدید و کیبوردی جذاب‌تر مجهز کرده است.

این کمپانی طی کامپیوتکس ۲۰۱۹ نسخه ای از این لپ تاپ قدرتمند را با پردازنده ۱۰ نانومتری آیس لیک به نمایش گذاشت که توان پردازشی این مدل را به سطحی جدید می رساند. این چیپ حالا به جای سری Y که در مدل های قدیمی این لپ تاپ به کار رفته، به خانواده محبوبتر U تعلق دارد و به گفته کمپانی سازنده ۲.۵ برابر کارایی بهتری را به ارمغان می آورد. پردازنده های در دسترس شامل i3-1005, i5-1035 و i7-1065 می شود.

سایز نمایشگر لپ تاپ XPS 13 با افزایش ۷ درصدی نسبت به قبل حالا به ۱۳.۴ اینچ با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ رسیده و خریداران امکان انتخاب بین رزولوشن های +1080p و 4k را دارند. نسخه +1080p (رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل) پشتیبانی از دالبی ویژن و روشنایی ۵۰۰ نیتی را به همراه دارد اما در نسخه 4K علی رغم سازگاری با HDR 400 از دالبی ویژن خبری نیست. به لطف انتقال وبکم به بالای نمایشگر، فاصله بین پنل و کیبورد کاهش پیدا کرده است.

کیبورد هم از ضیافت به‌روزرسانی ها بی‌نصیب نمانده و طراحی کلید maglev مدل XPS 15 به این نسخه هم آمده است. علاوه بر این ابعاد کلیدها افزایش یافته و سایز تاچ پد هم حدود ۱۹ درصد بیشتر شده است. 

لپ تاپ XPS 15 هم تغییراتی را تجربه کرده اما به پای مدل ۱۳ اینچی تبدیل پذیر نمی رسد. XPS 15 علاوه بر تغییر محل وبکم حالا میزبان پردازنده نسل نهم اینتل (شامل گزینه های i7، i5 و i9) کارت گرافیک جدید انویدیا GTX 1650، تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم و نمایشگر 1080p دالبی ویژن یا 4K OLED است.

قیمت پایه لپ تاپ های XPS 13 هیبریدی و XPS 15 هزار دلار عنوان شده اما برای خرید مدل ۱۵ اینچی با نمایشگر OLED باید ۱۹۰۰ دلار کنار بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۷ خرداد ۱۳۹۸

    لپ تاپ های XPS هم طالب خودشون رو‌دارن ما یکی داریم نسل جدید هیچکس حاضر به خریدش نیست ?

مطالب پیشنهادی