ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل سیاست‌هایش نسبت به لوت باکس‌ها را تغییر داد

به اعتقاد خیلی از منتقدین، لوت باکس‌ها (Loot Box) شکل جدید قمار هستند که تاثیر منفی زیادی روی مخاطبین بازی‌های ویدیویی می‌گذارند. در این نوع سیستم درآمدزایی، سازنده یک سری آیتم درون جعبه‌هایی قرار می‌دهد و ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

به اعتقاد خیلی از منتقدین، لوت باکس‌ها (Loot Box) شکل جدید قمار هستند که تاثیر منفی زیادی روی مخاطبین بازی‌های ویدیویی می‌گذارند. در این نوع سیستم درآمدزایی، سازنده یک سری آیتم درون جعبه‌هایی قرار می‌دهد و کاربر با خرید این جعبه‌ها شانسش را برای دریافت بعضی از آیتم‌ها امتحان می‌کند.

همه‌چیز شانسی بوده و اگرچه کاربر به خیال دریافت آیتم‌های ویژه این جعبه‌ها را می‌خرد، ولی در نهایت ممکن است آیتم‌های معمولی را دریافت کند. همین شانسی بودن و جایزه‌های وسوسه برانگیز، این ذهنیت را در کاربر به وجود می‌آورد که شاید دفعه بعد شانس با او یار باشد. بنابراین ادامه می‌دهد اما باز احتمال دارد که به نتیجه نرسد.

گوگل برای کاهش این مشکلات سیاست‌های جدیدی اتخاذ کرده تا کاربران کم‌تر در دام لوت باکس‌ها قرار بگیرند، به‌خصوص کودکان که سیستم لوت باکس‌ها توجه زیادی به این دسته از بازیکن‌ها دارد. با توجه به تغییرات پلی استور «سازندگان باید شانس دریافت هر آیتم در لوت باکس‌ها را مشخص کنند.»

تغییرات پلی استور

در لوت باکس‌ها احتمال دریافت بعضی آیتم‌ها، به‌خاطر کمیاب بودن‌شان، کمتر است. با توجه به سیاست کنونی گوگل پلی حالا توسعه دهنده باید مشخص کند که با خرید لوت باکس‌ها، چند درصد احتمال دارد کاربر این آیتم یا بقیه آیتم‌ها را بگیرد. اپ استور از روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ این قانون را اجرا کرد و اکنون با تغییرات پلی استور این فروشگاه را نیز باید به لیست اضافه کنیم.

اما در کنار این تغییر موضع نسبت لوت باکس‌ها، گوگل سازندگان را مجبور کرده تا یک درجه بندی سنی مشخص برای اپ‌هایشان تعریف کنند. با این سیاست جدید اگر اپلیکیشنی تیک مربوط به کودکان را زده باشد، سازنده موظف است تا از قوانین پلی استور پیروی کند.

محدودیت نمایش تبلیغات، افزودن هشدارهای ایمنی برای اپ‌های واقعیت افزوده و توضیح اطلاعاتی که برنامه در ارتباط کودکان جمع می‌کند از جمله قوانینی به‌شمار می‌روند که گوگل برای دسته اپ‌های «طراحی شده برای خانواده‌ها» (Designed for Families) وضع کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdild
    Mahdild | ۹ خرداد ۱۳۹۸

    دمش گرم خدایی باید همین کارو کنن یارو بدبخت کاربر خداتومن پول دلار میده بعد یه لوت باکس میخره زرشک یه آیتم کاملا معمولی که در شرایط عادی با سکه های داخل بازیم میشه خریدش....
    کل جیب خودشو خالی میکنه اخرم هیچ به هیچ.... :)

مطالب پیشنهادی