ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رفتارهای ضد رقابتی اپل
تکنولوژی

نگرانی یکی از مدیران سابق اپل در مورد رفتارهای ضد رقابتی این شرکت

قانون هایی که باعث رد یا تایید برنامه ها در اپ استور می شوند همیشه رمزآلود بوده اند. اما در یک مصاحبه جدید که بلومبرگ با «Philip Shoemaker»، یکی از مدیران ارشد سابق اپل که ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

قانون هایی که باعث رد یا تایید برنامه ها در اپ استور می شوند همیشه رمزآلود بوده اند. اما در یک مصاحبه جدید که بلومبرگ با «Philip Shoemaker»، یکی از مدیران ارشد سابق اپل که مسئول بخش تایید برنامه های اپ استور بین سال های 2009 تا 2016 بوده حقایق جالبی را در این باره روشن کرده. به دست آمدن این اطلاعات مخصوصا زمانی که رفتارهای ضد رقابتی اپل در اروپا و آمریکا مشکل ساز شده بسیار به موقع به نظر می رسد.

استیو به من گفت "تو احمقی و افراد احمق را استخدام می کنی."

این فرد در مصاحبه اش اعلام کرده اپل مدت هاست از این که برنامه های ساخته شده به دست کمپانی هایی مانند گوگل و فیس بوک جایگزین قابلیت های کلیدی iOS مانند برنامه پیام ها یا تماس شوند واهمه دارد. به گفته او این ترس دقیقا علت رفتارهای ضد رقابتی اپل بوده و همین موضوع باعث شده این شرکت اجازه ندهد کاربران برنامه های سوم شخص را جایگزین قابلیت های اصلی سیستم عاملش کنند.

«Shoemaker» می گوید:

این موضوع واقعا وجود داشت. منظورم ترس از این است که یک شرکت مانند گوگل یا فیس بوک یا هر کس دیگر از راه برسد و برنامه های ما را کلا پاک کند.

این کارمند ارشد اپل به یاد می آورد که روزهای اول تایید برنامه ها در اپ استور با خطای بسیاری همراه بود. در یک مورد خاص یک برنامه به نام Baby Shaking App تایید شده بود که در آن افراد برای متوقف کردن گریه یک کودک باید انقدر تکانش می دادند تا بمیرد. این برنامه موجب سقوط سهام اپل و تماس گرفتن شخص استیو جابز با او شد.

استیو به من زنگ زد و گفت: "تو احمقی و افراد احمق را استخدام می کنی." این یکی از بهترین مکالماتی بود که با استیو داشتم. صحبتش بسیار مختصر و مفید بود و حرفش که تمام شد گوشی را قطع کرد.

رفتارهای ضد رقابتی اپل

این فرد قبول دارد که امروزه سیاست های اپل در تایید برنامه ها در اپ استور یا نمایششان جنجال برانگیز شده؛ خصوصا وقتی این شرکت به بازارهای پر رقابت وارد می شود. این گفته او وضعیت اسپاتیفای را نیز شامل می شود که از رفتارهای رفتارهای ضد رقابتی اپل برای گوشه گیر کردن سرویس های استریم موزیک شکایت دارد.

«Showmaker» طی مقاله ای در وبسایت مدیوم کاملا توضیح داده از نظرش اپل کدام قوانین را باید تغییر دهد. به عقیده او نگرانی شرکت هایی مانند نتفلیکس و اسپاتیفای درباره عدم امکان رقابت عادلانه با اپل کاملا به جاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی