ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر گیمینگ اپرا
تکنولوژی

مرورگر گیمینگ اپرا معرفی شد؛ امکان کنترل مصرف رم و CPU [تماشا کنید]

در جریان کنفرانس E3 امسال، اپرا از اولین مرورگر گیمینگ جهان رونمایی کرده است؛ نسخه ای از مرورگر اصلی این شرکت که برای گیمرها بهینه شده است. این ایده در ابتدا ممکن است بی استفاده ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

در جریان کنفرانس E3 امسال، اپرا از اولین مرورگر گیمینگ جهان رونمایی کرده است؛ نسخه ای از مرورگر اصلی این شرکت که برای گیمرها بهینه شده است. این ایده در ابتدا ممکن است بی استفاده به نظر برسد، اما مرورگر گیمینگ اپرا دارای قابلیت هایی است که می تواند افرادی را که مایل به شخصی سازی تمام قسمت های کامپیوترشان هستند را وسوسه کند.

رنگ ها در مرورگر گیمینگ اپرا قابلیت شخصی سازی دارند

مهم ترین قابلیت مرورگر گیمینگ اپرا که Opera GX نام دارد قسمتی است که در آن می توان مصرف CPU و رم مرورگر را محدود کرد. مرورگرهای اینترنت، به خصوص کروم، می توانند به طرز بی رویه ای منابع کامپیوتر را مصرف کنند. در نتیجه تغییرات جدید می توانند بسیار کاربردی باشند؛ به شرطی که کاربر بداند این محدودیت ها چه تاثیری بر راندمان نهایی دستگاه خواهند گذاشت. علاوه بر این پنل ذکر شده میزان رم و CPU مصرفی را در تمام زمان ها نشان خواهد داد.

مرورگر گیمینگ اپرا به قابلیت های دیگری مخصوص مخاطبانش نیز مجهز شده، برای مثال هنگام باز کردن یک پنجره جدید پیشنهادهایی برای بازی های حراج خورده و گزیده ای از اخبار مربوط به بازی، تکنولوژی و سرگرمی به نمایش گذاشته خواهد شد. این مرورگر نیز مانند نسخه عادی اپرا دارای نواری دائمی در قسمت سمت چپ است که امکانات مختلفی در اختیار کاربر خواهند گذاشت، اما ویژگی خاص مرورگر گیمینگ اوپرا قابلیت دسترسی سریع به توییچ است.

مرورگر گیمینگ اپرا

از آنجایی که با یک محصول گیمینگ طرف هستیم، رنگ های مرورگر هم قابل شخصی سازی هستند. به طور پیش فرض رنگ پیش زمینه سیاه است و تب ها و دیگر قسمت ها تمی قرمز رنگ دارند.

مرورگر گیمینگ اپرا

اپرا عادت دارد برای قرار گرفتن در خبرها و جذب مخاطبین بیشتر، نسخه های مختلفی از مرورگرش را معرفی کند. بسیاری از این نسخه ها نهایتا از بین می روند ولی به اپرا  برای بهبود مرورگر اصلی اش کمک می کنند. با این که کروم همچنان بخش اعظمی از بازار مرورگرها را در اختیار دارد، خبرهای این چنینی می توانند توجهات را به سمت کمپانی های دیگر نیز جلب کنند.

نسخه آزمایشی مرورگر گیمینگ اپرا را می توانید از اینجا دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    اپرا از وقتی از موتور بلینک استفاده میکنه ، دیگه یک جورایی همون کرومه ...

    ولی خوب ... نباید از یاد برد که بسیاری از ویژگیهای مرورگرهای مدرن ، مدیون همین اپرا هستند ... قابلیت تب رو اپرا آورد ... قابلیت زوم رو اپرا آورد ... قابلیت سینک شدن مرورگر و بوکمارک ها رو اپرا اورد ... قابلیت اسپید دایال ( صفحه تب های جدید که توش یک تعدادی سایت پیشنهادی و پین شده هست ) رو اپرا اورد ... و یک عالمه ایده دیگه که اپرا برای اولین بار به جهانیان معرفی و اونو پیاده کرد ..

    همچنین css هم ابداع و پیشنهاد همین اپرا به کنسرسیوم وب جهانی هستش ... که الان از بدیهات وب هست ... ( جاوااسکریپت هم پیشنهاد نت اسکیپ بود ) قبلش وب فقط و فقط یک فایل اچ تی ام ال ساده بود ... بی رنگ و بی روح

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    عالی عجب چیزیه دمت گرم

مطالب پیشنهادی