ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرطان پستان
علمی

تشخیص زودهنگام سرطان پستان با هوش مصنوعی MIT ممکن شد

پژوهشگران در موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) در مصاحبه با رسانه‌ها از اختراع یک هوش مصنوعی جهت پیش‌بینی سرطان پستان خبر دادند. محققین رادیولوژی MIT موفق شدند هوش مصنوعی خاصی بسازند که می‌تواند پیش‌بینی کند آیا ...

رسول خردمندی
نوشته شده توسط رسول خردمندی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

پژوهشگران در موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) در مصاحبه با رسانه‌ها از اختراع یک هوش مصنوعی جهت پیش‌بینی سرطان پستان خبر دادند.

محققین رادیولوژی MIT موفق شدند هوش مصنوعی خاصی بسازند که می‌تواند پیش‌بینی کند آیا سرطان پستان موجود در یک بیمار، طی چهار سال آینده وخامت پیدا می‌کند یا خیر. این هوش مصنوعی همچنین قادر است نقاط بافتی غیر معمولی (آنومالی) را در ماموگرافی این دسته از بیماران شناسایی کند که در تکنیک‌های معمولی و قدیمی قابل مشاهده و شناسایی نیست.

این گروه از محققان جهت توسعه هوش مصنوعی یاد شده تکنیک یادگیری عمیق را به کار بردند. آنها برای این منظور از ماموگراف ۶۰ هزار بیمار در بیمارستان ماساچوست استفاده کردند. هوش مصنوعی با استفاده از داده‌هایی که در اختیارش قرار گرفته، الگوی خاصی از بافت‌های پستان به دست می‌آورد که در حقیقت پیش‌زمینه‌ای است بر شناسایی تومورهای بدخیم در بیماران.

تشخیص سرطان پستان

طبیعی است که هر چقدر سریع‌تر تومور بدخیم شناسایی شود، شانس زنده ماندن بیماران نیز افزایش می‌یابد.

سازنده‌های این هوش مصنوعی می‌گویند هدف‌شان از ساخت آن بهبود وضعیت درمانی و مراقبتی این دسته از بیماران بوده و با پیش‌بینی اینکه سرطان در کدام یک از بیماران پیشرفت می‌کند، در واقع به پزشک معالج اخطار داده می‌شود. آنها نیز قادر خواهند بود انرژی بیشتری برای درمان این دسته از بیماران بدحال به کار بگیرند تا جلوی بروز نشانه‌های جدید گرفته شود.

طبیعی است که هر چقدر سریع‌تر تومور بدخیم شناسایی شود، شانس زنده ماندن بیماران نیز افزایش می‌یابد. لذا تشخیص زودهنگام سرطان پستان اهمیت بسیار زیادی دارد.

پیشرفت روز افزون تکنولوژی خبر از یک جامعه سالم‌تر می‌دهد. چرا که پیش از این نیز پژوهشگران شرکت گوگل توانستند الگوریتمی را توسعه دهند که قادر است ۵۰ نوع بیماری مختلف چشمی را شناسایی کند.

محققین MIT اذعان داشته‌اند هوش مصنوعی‌شان در آینده نزدیک قادر خواهد بود سایر ریسک‌های خطرآفرین سلامت انسانی نظیر حمله قلبی را نیز شناسایی کند. اینکه دقیقا آینده نزدیک دقیقا چند سال طول خواهد کشید هنوز دقیقا مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی