ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هزینه واقعی استخراج هر بیت‌کوین
تکنولوژی

۹۰۰ تومان برای هر کیلووات ساعت برق؛ ماینینگ بیت کوین گران می‌شود

«علی بخشی» رییس سندیکای صنعت برق در نشست خبری خود اعلام کرده است که قیمت هر کیلووات ساعت برق فارم‌های ماینینگ ۷ سنت خواهد بود؛ تعرفه‌ای که البته هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است. ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۱

«علی بخشی» رییس سندیکای صنعت برق در نشست خبری خود اعلام کرده است که قیمت هر کیلووات ساعت برق فارم‌های ماینینگ ۷ سنت خواهد بود؛ تعرفه‌ای که البته هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است. با توجه به قیمت فعلی دلار، می‌توان قیمت هر کیلووات ساعت برق را حدود ۹۰۰ تومان تخمین زد. او همچنین خبر داد که اگرچه قرار بود قیمت این تعرفه بر اساس تعرفه برق صادراتی باشد، اما از آنجایی که تعرفه برق صادراتی ثابت نیست، قیمت ۷ سنت در نظر گرفته شده است.

آنطور که خبرگزاری‌های ایسنا و مهر از این نشست خبری گزارش داده‌اند، «سپهر برزی‌مهر» دبیر سندیکای صنعت برق هم اشاره کرده است که به ازای استخراج هر واحد بیت‌کوین ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود که با احتساب نرخ واقعی برق، ماینرها باید ۳۶ میلیون تومان پرداخت کند:

«یارانه هر کیلووات ساعت برق ۵۰۰ تومان است یعنی تولید یک واحد بیت کوین حدود ۳۵ تا ۳۶ میلیون تومان برای صنعت برق هزینه دارد. در حالی که در حال حاضر ماینرها برای تولید یک واحد بیت کوین حدود ۵ تا ۶ میلیون می‌پردازند.»

او البته اشاره کرده است که سندیکای صنعت برق با استخراج ارزهای دیجیتال مخالف نیست: «نمی‌توانیم بگوییم آنچه هم اکنون توسط عده‌ای از مردم انجام می‌شود خلاف قانون است چون قانونی وجود ندارد که با آن مغایرتی وجود داشته باشد البته استفاده از برق یارانه ای برای تولید کالایی به غیر از آنچه برای آن مجوز صادر شده و جهت عرضه در عرصه بین المللی تخلف است.»

دبیر سندیکای برق همچنین گفته است که رقمی حدود ۵۰۰ تا هزار مگاوات مصرف کل برق ماینینگ در کشور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • jalal
    jalal | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

    این قیمت یعنی تعطیلی فارمها . ماینرها دیگه نمی تونن پول برقشونم دربیارن . در نتیجه به زودی دستگاههای ماینینگ میرن زیرمین خونه ها و با برق امام کار می کنن !

مطالب پیشنهادی