ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رمزارز مبتنی بر بلاکچین با پشتوانه بانک مرکزی ترکیه در راه است

هفته گذشته نقشه راه اقتصادی دولت ترکیه با سرفصل هایی در رابطه با بلاکچین و ایجاد یک پول دیجیتالی توسط بانک مرکزی ترکیه منتشر شد. این نقشه راه که طرح توسعه یازدهم نام دارد از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

هفته گذشته نقشه راه اقتصادی دولت ترکیه با سرفصل هایی در رابطه با بلاکچین و ایجاد یک پول دیجیتالی توسط بانک مرکزی ترکیه منتشر شد.

این نقشه راه که طرح توسعه یازدهم نام دارد از طریق وبسایت رسمی دولت ترکیه منتشر و در تاریخ هشتم جولای تسلیم پارلمان این کشور شده است. طرح مذکور که به بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ میلادی اختصاص دارد، قرار است نقش یک راهنما در بهبود اقتصاد ترکیه را ایفا کند.

نقشه راه اقتصادی ترکیه طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد اما نکته کلیدی در آن ایجاد رمزارز دیجیتالی مبتنی بر بلاکچین توسط بانک مرکزی این کشور است.

این اسناد همچنین نشانگر آن است که دولت ترکیه موظف به ایجاد زیرساخت های قانونی و تکنولوژیکی لازم برای این منظور شده است و باید از بلاکچین برای «حمل و نقل و اهداف دیگر» استفاده نماید.

رمزارز ترکیه

علاوه بر این، از بلاکچین به عنوان یکی از رویکردهای جدیدی یاد شده که در راستای تقویت سرویس های عمومی به کار گرفته خواهند شد و از آن جمله میتوان به هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء اشاره کرد.

تا به امروز جزئیات اندکی از این پول مجازی منتشر شده اما آنطور که مشخص است مقامات این کشور از سال ۲۰۱۸ مشغول بررسی ایده نوعی دارایی دیجیتالی ملی به نام Turkcoin بوده اند.

خبر توسعه رمزارز دیجیتالی مبتنی بر بلاکچین توسط بانک مرکزی ترکیه چند روز بعد از آن منتشر می شود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مراد ستینکایا مدیر این بانک را اخراج کرد. براساس گزارش فایننشال تایمز اردوغان طی این هفته اعلام کرد که بانک مرکزی ترکیه پشتیبانی خود از اقتصاد کشور را بهبود می دهد.

در طرح توسعه یازدهم ترکیه به سرفصل های دیگری غیر از رمزارز دیجیتالی اشاره شده است که انتظار می رود به صورت غیر مستقیم بر کسب و کارهای این حوزه در ترکیه اثر بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad reza marandi
    mohammad reza marandi | ۲۱ تیر ۱۳۹۸

    مسئولان میگن نرید سمت تولید بیت کوین...انقدر برق همگانی رو مصرف نکنید...ببینیم سرنوشتش چی میشه!

مطالب پیشنهادی