ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل اسیستنت
امنیت

افراد متفرقه به گفتگوهای بین شما و دستیار گوگل گوش می‌دهند

افشای بیش از هزار صدای ضبط شده گوگل اسیستنت توسط یکی از پیمانکارهای این شرکت واکنش خشمگین گوگل را در پی داشته است. گوگل اسیستنت به عنوان دستیار هوشمند در دستگاه های اندرویدی، کروم بوک ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۵

افشای بیش از هزار صدای ضبط شده گوگل اسیستنت توسط یکی از پیمانکارهای این شرکت واکنش خشمگین گوگل را در پی داشته است.

گوگل اسیستنت به عنوان دستیار هوشمند در دستگاه های اندرویدی، کروم بوک ها و  اسپیکرهای گوگل به کار می رود. این اکوسیستم گسترده باعث شده دستیار هوشمند مذکور بیش از یک میلیارد در سراسر دنیا داشته باشد، با این حال ظاهرا داده های رد و بدل شده بین کاربران و سرورهای گوگل چندان هم در امان نیست.

VRT NWS، سازمان خبری بلژیکی گزارشی را درباره بازبینی بیش از هزار محتوای ضبط شده از طریق گوگل اسیستنت منتشر کرده که ۱۵۳ مورد آنها به صورت اتفاقی ثبت شده اند. این داده ها به کاربران آلمانی و فلاندر زبان (ناحیه ای در شمال بلژیک با مرکزیت بروکسل) مربوط شده و از طریق یکی از پیمانکاران گوگل در اختیار آنها قرار گرفته است.  گوگل اسیستنت

به گفته این پیمانکار وی هر هفته حدود ۱۰۰۰ کلیپ صوتی را برای گوگل رونویسی می کند. در یکی از موارد وی صدای زنی مضطرب را شنیده که ظاهرا درگیر خشونت فیزیکی بوده است.

گوگل در حالی از کاربران انسانی برای رونویسی این اطلاعات استفاده می کند که در صفحه سیاست های حریم خصوصی گوگل هوم به استفاده از پیمانکارهای انسانی یا حتی احتمال ضبط اشتباهی مکالمات اشاره نشده است.

گوگل در واکنش به این ماجرا با انتشار پستی در وبلاگ خود از سیاست استفاده از کاربران انسانی برای بازبینی مکالمات صوتی دفاع کرده و از پیگیری حقوقی پیمانکار خبر داده است:

یکی از بررسی کنندگان با افشای داده های صوتی آلمانی از سیاست های ایمنی داده تخطی کرده است. تیم امنیتی و حریم خصوصی در حال بررسی ماجرا است و اقدامات لازم را انجام خواهد داد. برای جلوگیری از سوء رفتارهای مشابه معیارهای ایمنی را کاملا بازبینی خواهیم کرد.

یکی از سخنگویان این شرکت مدعی شده که تنها ۰.۲ درصد از تمامی داده ها به این صورت رونویسی می شوند و در این موارد محدود هم اطلاعات شناسایی کاربر به اپراتور داده نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی