ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت ترکیبی
تکنولوژی

اپل پتنت یک هدست واقعیت ترکیبی را به ثبت رساند

اپل پتنت تازه ای را برای یک هدست واقعیت ترکیبی به ثبت رسانده است که احتمالا مجموعه ای از حسگرها را در خود جای می دهد و قابلیت دنبال کردن چشم ها، ژست های حرکتی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

اپل پتنت تازه ای را برای یک هدست واقعیت ترکیبی به ثبت رسانده است که احتمالا مجموعه ای از حسگرها را در خود جای می دهد و قابلیت دنبال کردن چشم ها، ژست های حرکتی و حتی حالا چهره کاربرانش را دارد.

این هدست که در اسناد مربوط به پتنت اپل «سیستم نمایشگر مجهز به حسگر» خوانده شده و نخستین بار نشریه ورایتی از آن خبر داد در اصل سیستمی با قابلیت نمایش نماهای مجازی سه بعدی از محیط پیرامونی کاربر است که محتوای مجازی به آن افزوده شده است.

هدست واقعیت ترکیبی

سیستم پیشنهادی اپل می تواند چندین حسگر برای دست و سر داشته باشد که اطلاعات مربوط به موقعیت، جهت گیری و حرکات کاربر در محیط را دریافت می کنند. همچنین سنسورهایی هم در ناحیه ابروی کاربر تعبیه خواهند شد که احساسات به نمایش در آمده توسط آنها را دریافت می کنند. اپل چند حسگر را هم در ناحیه فک پایینی کاربر خواهد گذاشت تا حرکات دهان و فک او را دنبال نمایند.
نمایشگر این هدست نیز می تواند دیتای مربوط به محیط پیرامونی کاربر از جمله عمق، نور و غیره را دریافت کند که البته همه آنها در قالب ورودی هایی در اختیار سیستم واقعیت ترکیبی کنترلر آن قرار خواهند گرفت و کنترلر نیز در ادامه محتوای مجازی را براساس اطلاعات دریافتی اش رندر می کند.
اما یکی از جذابیت های این هدست دوربینی به نام «ویدیوی شفاف» است که ویدیوهای باکیفیت از محیط کاربر می گیرد و در ادامه آن را با نمای مجازی از محیط واقعی کاربر روی نمایشگر هدست نشان می دهد.

در انتها اشاره کنیم که هم اکنون متغیرهای زیادی وجود دارند و هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل این هدست را با قابلیت هایی که اشاره کردیم بسازد. با این حال ارائه درخواست این شرکت به دفتر علائم تجاری آمریکا و ثبت آن میتواند دلیل خوبی برای عملیاتی شدن پروژه ساخت یک هدست واقعیت ترکیبی توسط اپل باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی