ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مودم اینتل
تکنولوژی

اپل کسب و کار مودم موبایل اینتل را خریداری کرد

اپل روز گذشته اعلام کرد که بخش اعظمی از کسب و کار مودم موبایل اینتل را با عقد قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار خریداری می کند. به این ترتیب ۲۲۰۰ کارمند اینتل نیز به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

اپل روز گذشته اعلام کرد که بخش اعظمی از کسب و کار مودم موبایل اینتل را با عقد قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار خریداری می کند. به این ترتیب ۲۲۰۰ کارمند اینتل نیز به اپل محلق خواهند شد و تجهیزات آن نیز در اختیار شرکت خریدار قرار می گیرند. پیش بینی شده که این توافق تا انتهای امسال نهایی شود.

اما اینتل قرار نیست که کاملا از کسب و کار مودم خارج شود و این شرکت همچنان میتواند به تولید مودم برای پی سی، دستگاه های اینترنت اشیاء، ماشین های خودران و هر چیز دیگری غیر از موبایل ادامه دهد. باب سوان مدیرعامل اینتل در همین رابطه اعلام کرد که این قرارداد به شرکت متبوعش امکان می دهد تمام تمرکز خود را روی توسعه تکنولوژی های 5G قرار دهد.

مودم اینتل
باب سوان مدیرعامل اینتل

اپل هم به لطف این خرید حالا در مسیر تولید مودم های 5G خود برای تلفن های همراه قرار گرفته است و میتواند از وابستگی اش به کوالکام برای تهیه سخت افزار آیفون کم کند. همانطور که در خبرها خوانده اید اپل تازه مدتی است که به مناقشه خود با کوالکام پایان داده و به محض آنکه این توافق صورت گرفت اینتل اعلام کرد از کسب و کار مودم های 5G موبایل خارج می شود. در آن زمان بلومبرگ به نقل از چند تحلیلگر خبر داد که مودم های داخلی اپل ممکن است ظرف سه سال آینده آماده شوند.

اما توسعه داخلی این چیپ ها مزایای خود را برای اپل دارد؛ این شرکت امکان می یابد که تکنولوژی های مودم را با سرعت مد نظر خود توسعه دهد و آنها را به شیوه بهتری با محصولاتش یکپارچه سازی نماید. اپل همچنین می تواند قابلیت های تازه ای را برای این چیپ ها تعریف کند تا محصولاتش را از رقبا متمایز نماید.

مودم اینتل
تیم کوک مدیرعامل اپل

خرید واحد تولید مودم اینتل همچنین از وابستگی اپل به کوالکام می کاهد که هم اکنون اصلی ترین تامین کننده مودم تلفن همراه در دنیاست.

اما نباید از یاد برد که در تست های واقعی تکنولوژی مودم اینتل همواره یک گام عقب تر از کوالکام بوده است. وقتی اپل از مودم های دو شرکت اینتل و کوالکام در آیفون X استفاده کرد گزارشی منتشر شد که نشان می داد سخت افزار کوالکام سرعت های بالاتری را نسبت به تراشه اینتل دارد. در هر حال میتوان امیدوار بود که اپل با تکیه بر تخصص و تکنولوژی های خود این اختلاف را میان مودم های اینتل و کوالکام از میان ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی