ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

استارتاپ نروژی Fresco motors از یک خودرو برقی با ویژگی های باور نکردنی رونمایی کرد

استارتاپ نروژی Fresco motors از یک خودرو برقی با ویژگی های متفاوت پرده برداری کرده است. کشور نروژ بدون شک به مهد خودروهای برقی شناخته می شود و در حال حاضر بالاترین آمار استفاده از ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

استارتاپ نروژی Fresco motors از یک خودرو برقی با ویژگی های متفاوت پرده برداری کرده است.

کشور نروژ بدون شک به مهد خودروهای برقی شناخته می شود و در حال حاضر بالاترین آمار استفاده از وسایل نقلیه برقی در جهان را دارد. شرکت Fresco motors به شکل جالبی نقشی در تولید محصولات برقی نداشته و به تازگی تصمیم گرفته به این حوزه ورود پیدا کند. این استارتاپ محصول جدید با نام Reverie را معرفی کرده است.

طراحی ظاهری آن شباهت های زیادی با تسلا مدل S نسخه پیش تولید (پرتوتایپ) و کرایسلر 300 (آخرین محصولات شرکت کرایسلر پس از توقف تولید محصول با نام کرایسلر) در بخش پنجره، سقف و نسبت آنها با یکدیگر دارد.

از نظر ابعاد Reverie بین تسلا مدل S و 3 که دو محصول بشدت پر طرفدار در کشور نروژ اند قرار داشته و به ترتیب طول، پهنا، ارتفاع و فاصله بین دو محور آن برابر با 4807، 2226، 1401 و 2746 میلی متر است.

گرچه تصویر منتشر شده از این خودرو برقی یک تصویر کامپیوتری است و هنوز مشخصات نهایی آن منتشر نشده است اما این استارتاپ اعلام کرده است که این خودرو صفر تا صد را در کمتر از 2 ثانیه طی خواهد کرد و قادر به رسیدن به حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت است.

خودرو برقی

این خودرو برقی از موتورهای القایی AC نیرو می گیرد و از جعبه دنده 4 سرعته مجهز به اوردرایو (overdrive) بهره می برد. همچنین این محصول با باتری مجزا و قابل حمل به فروش خواهد رسید و در نتیجه امکان تعویض باتری ها توسط مالک وجود داشته و سیستم شارژ وایرلسی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر استارتاپ های جدید و ناشناخته ای در حال عرضه خودروهای لوکس برقی با قدرت های بسیار زیاد هستند و دیگر شنیدن رقم های بالای 1000 اسب بخار چندان تعجب اور نیست و در این شرایط خودروسازان با سابقه ای همچون شرکت لوتوس نیز رو به ساخت سوپرخودروهای برقی آورده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

    اعداد و ارقامش خالی بندی بود

  • irvani mohsen
    irvani mohsen | ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

    این چه زندگی هست اخه.بیا نروژ همچین چیزی تولید میکنه بعد این خاک بر سرا رفتن پرایدو دوباره تو چرخه تولید گذاشتن تا سود بیشتری گیرشون بیاد.امان ازینکه جونه مردم اهمیتی نداره و سالانه هراران نفر تو کشور تو تصادفات میمیرن چون شرکتا بیشتر سود کنن از اهن پاره هاشون.چرا هیچکی نمیتونه جلوی این ظلم بزرگ رو بگیره!

  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

    شارژ وایرلسی! برای باتری ماشین! ?
    آخه مگه میشه! مگه باتری موبایل هست?

  • peyman17
    peyman17 | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

    ویژگی باور نکردنی همین بود؟

مطالب پیشنهادی