ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ MTE
تکنولوژی

همکاری گوگل و ARM برای رفع آسیب پذیری حافظه اندروید با چیپ جدید

بیش از نیمی از مهم ترین نقص‌های امنیتی اندروید پای از باگ های حافظه ناشی می شود و حالا گوگل و ARM راه حلی برای غلبه بر آن پیدا کرده اند. گوگل برای مقابله با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

بیش از نیمی از مهم ترین نقص‌های امنیتی اندروید پای از باگ های حافظه ناشی می شود و حالا گوگل و ARM راه حلی برای غلبه بر آن پیدا کرده اند.

گوگل برای مقابله با مشکل باگ های حافظه آخرین نسخه اندروید را به ویژگی های نظیر IntSan مجهز کرد اما از طریق نرم افزاری فقط می توان بخشی از مشکل را از سر راه برداشت. کمپانی آمریکایی برای کاهش هرچه بیشتر این آسیب پذیری قصد تولید چیپ ویژه ای به نام «افزونه برچسب حافظه» (MTE) را دارد و در این راستا از کمک Arm نیز بهره خواهد گرفت.

بسیاری از اپ های اندرویدی با زبان های C و ++C نوشته می شوند اما یکی از مشکلات عدیده این زبان ها به باگ های حافظه برمی گردد که شناسایی و رفع آنها چندان ساده نیست. گوگل امیدوار است چیپ MTE به شناسایی آسانتر این ایرادات و کاهش سربار ناشی از آنها کمک کند. MTE دو حالت اجرایی دارد که عبارتند از:

  • مود دقیق: ارائه اطلاعات و جزییات کامل در مورد خطای دسترسی حافظه
  • مود معمولی: تحمیل سربار کمتر به پردازنده و مناسب برای فعالیت مداوم

به لطف این چیپ ابزارهای تشخیص نقض حافظه فعلی نظیر  ASAN و HWASAN با هزینه ای کمتر، سریعتر و بهینه تر شبیه سازی می شوند. علاوه بر این پویایی و انعطاف پذیری بالای این تراشه امکان گزارش دهی دقیق باگ ها در هر سطح از فرایند توسعه را می دهد؛ بنابرین برنامه نویس می تواند از طریق وصله های امنیتی باگ های حافظه را رفع کند تا خطر سوءاستفاده از آنها به حداقل برسد.

زمانی که چیپ MTE راه خود را به محصولات باز کند، اندروید هم با آن سازگار خواهد شد. گوگل احتمالا تعبیه این تراشه در برخی محصولات اندرویدی خاص را الزامی خواهد کرد اما فعلا مشخص نیست این استراتژی شامل گوشی های هوشمند هم می شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی