ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی هرگونه اتهام جاسوسی از مخالفان اوگاندا و زامبیا را تکذیب کرد

صبح امروز وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی مدعی شد که کارکنان هواوی برای جاسوسی از مخالفان دو دولت آفریقایی زامبیا و اوگاندا به آنها کمک کرده اند. حالا هواوی در واکنش به انتشار این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۶

صبح امروز وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی مدعی شد که کارکنان هواوی برای جاسوسی از مخالفان دو دولت آفریقایی زامبیا و اوگاندا به آنها کمک کرده اند. حالا هواوی در واکنش به انتشار این خبر در دیجیاتو، بیانیه ای رسمی را برای ما ارسال نموده و هرگونه دست داشتن در جاسوسی از مخالفان دولت های آفریقایی را رد کرده است.

در بیانیه این شرکت آمده است:

هواوی به کلی ادعاهای بی پایه و اساس و نادرست وال استریت ژورنال علیه فعالیت هایش در الجزیره، اوگاندا و زامبیا را رد می کند.

منشور اخلاقی هواوی کارکنان آن را از انجام فعالیت هایی که به نقض حریم خصوصی کاربران و مشتریانش منتهی می شود یا به نقض قوانین می انجامد را برحذر می دارد.

هواوی به خاطر پیروی از قوانین و مقررات داخلی کشورها در بازارهای مختلف به خود می بالد  و قویا از اعتبار خود در مقابل این دست ادعاهای بی پایه و اساس دفاع می کند.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده بود که تکنسین های غول فناوری چین به دولت اوگاندا برای دسترسی به پیام های رمزگذاری شده شهروندان مخالف این کشور کمک کرده اند. کارمندان این شرکت چینی با پلیس زامبیا هم برای شناسایی و دستگیری وبلاگ نویسان معترض در این کشور آفریقایی همکاری هایی داشته اند.

کارمندان هواوی با استفاده از یک جاسوس افزار به یک گروه در واتساپ که مخالف رییس جمهور اوگاندا بوده نفوذ کرده اند. مقامات اوگاندا به کمک این نفوذ سردسته مخالفین را دستگیر کرده اند.

گفتنی است وال استریت ژورنال هیچگونه شواهدی دال بر ادعاهای خود ارائه نکرده بود و حالا هواوی با انتشار این بیانیه خبری آن را بی پایه و اساس خوانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی