ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تردد دوچرخه‌سواران بیدود در خط ویژه
تکنولوژی

بیدود: می‌خواهیم همه شهروندان از دوچرخه‌های ما استفاده کنند

در روزهای اخیر، خبر محدودیت ثبت‌نام برای زنان در سامانه بیدود، در فضای مجازی فراگیر شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های مختلف و اغلب تندی به این مسئله نشان دادند. اما اکنون «حسین قاسمی»، نایب ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

در روزهای اخیر، خبر محدودیت ثبت‌نام برای زنان در سامانه بیدود، در فضای مجازی فراگیر شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های مختلف و اغلب تندی به این مسئله نشان دادند. اما اکنون «حسین قاسمی»، نایب رییس هیات مدیره بیدود در گفتگو با دیجیاتو از رفع کامل این مشکل و ایجاد امکان ثبت‌نام برای همه اعضای جامعه خبر می‌دهد.

قاسمی، مشکلی که روز دوشنبه (۲۸ مرداد) رخ داده بود را یک اشکال فنی در سیستم عنوان می‌کند و در همین رابطه به دیجیاتو می‌گوید:

«این یک مسئله‌ی سیستمی بود که رفع شده است. در حال حاضر هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه می‌توانند ثبت نام کنند. ما در حال ایجاد تغییراتی در سرورمان هستیم و آپدیت‌های جدیدی را ارائه می‌دهیم، که این مشکل هم از آنجا سرچشمه گرفته بود.»

حسین قاسمی، هم بنیان‌گذار و نایب رییس هیات مدیره بیدود.

از سوی دیگر اخبار غیر رسمی منتشر شده در روزهای اخیر، مخصوصاً در شبکه‌های اجتماعی، حاکی از آن بود که برخی نهادها تلاش‌هایی برای جلوگیری از استفاده‌ی زنان از دوچرخه‌های بیدود داشته‌اند. با این حال نایب رییس هیات مدیره بیدود با تاکید بر حل مشکل ثبت‌نام، می‌گوید: «تمام سعی ما بر این است که تمام شهروندان بتوانند از دوچرخه‌ها استفاده کنند.»

همه این اتفاقات در حالی افتاد که سایت یا حساب‌های کاربری شهرداری تهران در شبکه‌های اجتماعی، در این رابطه اظهار نظری نکردند اما «علی پیرحسین‌لو»، مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، روز دوشنبه در توییتر نوشت: «شهرداری نه برای دوچرخه‌های خودش محدودیت استفاده خانم‌ها تعیین کرده، نه برای دوچرخه‌های بیدود. دوچرخه‌سواری زنان منع قانونی ندارد؛ موضوعی که سخنگوی قوه قضائیه هم اخیرا دو بار تصریح کرده. به زودی خود بیدود توضیح می‌دهد مشکل چه بوده. به هرحال قرار نیست نصف جامعه محروم شوند.»

از سوی دیگر، نقل قولی از «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضاییه در خروجی بسیاری از خبرگزاری‌ها قرار گرفت که حکایت از عدم موضوعیت داشتن دوچرخه سواری زنان داشت. سخنگوی قوه قضاییه در همین رابطه گفته بود: «دوچرخه‌سواری برای ما موضوعیت ندارد بلکه آنچه موضوعیت دارد عفاف و حجاب است. بی‌حجابی در داخل خودرو یا بی‌حجابی روی موتور و دوچرخه هیچ تفاوتی ندارد بنابراین دوچرخه‌سواری برای ما موضوعیت ندارد بلکه آنچه موضوعیت دارد، رعایت عفاف و حجاب است.»

در حال حاضر، به گفته بیدود، مشکل ثبت‌نام زنان در این پلتفرم حل شده است. دیجیاتو در دی ماه ۹۷، مصاحبه کاملی با مدیران بیدود درباره مسیری که این شرکت طی کرده و آینده آن، انجام داده بود که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Bardia72
    Bardia72 | ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

    تجربه من از بیدود به طرز فجیعی ناامید کنندست.

    تقریبا اوایل آذر بعد از 2 هفته تونستم ثبت درخواست استرداد کنم و الان نزدیک به دو ماه و نیم گذشته که هنوز پولی برام واریز نشده.

    هر هفته هم به طرز احمقانه ای به هفته ی بعد موکول میکنن.

    این سطح از بی مسئولیتی و احمق فرض کردن مشتری، برای یه شرکت نوپا، به هیچ وجهی قابل قبول نیست.

    بیدود اگه بهترین دوچرخه رو هم مجانی بذاره، نه تنها استفاده نمیکنم، مطمئن میشم که همه ی آدمهایی که میشناسم هم، از این مدیریت ناکارآمد آگاه باشن.

    عمیقا متاسفم.

  • nima.namdar
    nima.namdar | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

    اگه دوچرخه هات برقی بود ی چیزی

مطالب پیشنهادی