ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برترین‌های الکامپ ۲۵
تکنولوژی

از برترین‌های الکامپ ۲۵ تقدیر شد

در مراسم برترین‌های الکامپ ۲۵، برگزیدگان این نمایشگاه معرفی شدند. در این نشست اعضای سازمان نظام صنفی کشور، ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت ریاست جمهوری و برخی از شرکت کنندگان نمایشگاه حضور داشتند که به برترین ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۳

در مراسم برترین‌های الکامپ ۲۵، برگزیدگان این نمایشگاه معرفی شدند. در این نشست اعضای سازمان نظام صنفی کشور، ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت ریاست جمهوری و برخی از شرکت کنندگان نمایشگاه حضور داشتند که به برترین آنها جوایزی اهدا شد.

«محمدباقر اثنی عشری» رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در سخنرانی خود ابتدا این نمایشگاه را در ۳ دهه گذشته بررسی کرد و از برگزاری نمایشگاه سال آینده از اواخر تیرماه خبر داد. به گفته اثننی عشری اولین کامپیوتر در سال ۱۳۴۱ وارد ایران شد و اولین نمایشگاه در سال ۱۳۶۹ در یک چادر بزرگ و بعد از آن هر دو سال یکبار برگزارشد:

«در سال‌های ۱۳۷۱ و ۱۳۷۳ و تا ۱۳۷۹ الکامپ‌ها هر دو سال یکبار برگزار شد و در همین سال‌ها طرح تکفا مطرح شد. در الکامپ هشتم یعنی ۱۳۸۱ طرح تکفا به اوج خود رسید. الکامپ ۹ توسط انجمن شرکت‌های انفورماتیک برگزار شد. اما الکامپ ۱۰ نقطه اوج نمایشگاه‌ها بود چراکه برای اولین بار رییس جمهور وقت در آن شرکت کرد و سیستم وای فای به شرکت کنندگان داده شد.

الکامپ ۱۳ تا ۱۵ همزمان با تلکام برگزار شد اما الکامپ ۱۶ بدون تلکام و با نوسانات ارزی برگزار شد و این روند ادامه پیدا کرد. از سال ۹۴ تا ۹۸ الکامپ ۲۱ تا ۲۵ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد. اینطور که آمارها نشان می‌دهد در این ۲۵ دوره، الکامپ ۳۲ برابر بزرگتر شده است.»

برترین‌های الکامپ ۲۵

رییس سازمان نظام صنفی باور دارد که در نمایشگاه الکامپ برگزار کننده، شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان بسیار تاثیرگذار هستند و در حال حاضر که برگزاری نمایشگاه برعهده نظام صنفی است، به الکامپ تنها به چشم  نمایشگاه دیده نمی‌شود بلکه آن را به چشم ابزاری برای دوبرابر کردن بازار می‌بینند و نظام صنفی قصد دارد تا سال ۱۴۰۱ به این هدف برسد. اثنی‌عشری همچنین در ادامه آمارهایی از الکامپ ۲۵ ارائه کرد: «امسال الکامپ در گرم‌ترین روزهای سال اما بالای ۱۰۰ هزار نفر بازدید کننده داشتیم. گزارش‌ها نشان می‌دهد که رضایت نسبی از این نمایشگاه وجود داشت. با این در تلاش هستیم تا سال آینده رضایت بیشتری کسب کنیم.»

او درباره برگزاری الکامپ ۲۶ یا ۹۹ که آخرین الکامپ قرن است و در آن دستاوردهای یک‌سال اخیر بررسی خواهد شد، گفت:

«دور بعدی نمایشگاه سال آینده ۲۷ تا ۳۰ تیرماه همزمان با چند نمایشگاه دیگر برگزار می‌شود. امسال از ۶۵ هزار متر مربع استفاده شد اما پیش بینی می‌کنیم که سال آینده به تمام فضای نمایشگاه نیاز داشته باشیم. اما متاسفانه گفته شده که سال آینده الکامپ همزمان با سایر نمایشگاه‌ها مانند سنگ‌های تزیینی برگزار می‌شود و این یکی از مهمترین مشکلات ماست چراکه انتظار داریم فضای کافی برای برگزاری نمایشگاه به ما داده شود.»

اثنی عشری در انتها عنوان کرد که الکامپ امسال با هدف آینده بهتر، برای اولین بار تماما به صورت ریالی برگزار شد چراکه تمامی شرکت‌ها با مشکلات ارزی و اقتصادی دست به گریبان بودند.

برترین‌های الکامپ ۲۵

«رضا حیدری» مدیر اجرایی الکامپ امسال در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد که این نمایشگاه در بدترین شرایط اقتصادی برگزار شد اما استقبال از آن در چنینی شرایطی بسیار خوب بود. حیدری می‌گوید از بهمن ۹۷ کمیته اجرایی نمایشگاه شکل گرفت و توانست «الکام جابز» را با هدف استفاده از پتانسیل شرکت‌های نرم‌افزاری در حوزه اشتغالزایی بود، «الکام ترندز»، «الکام استارز»، «الکام تاکز» و همچنین «الکامپ گیمز» را برگزار کند:

«این نمایشگاه در ۲۰ سالن که حدود ۶۵ هزار متر مربع و ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر فضای مفید در ۳۱۴ غرفه برگزار شد. همچنین ۲۲ هزار متر مربع غرفه سازی انجام شد که اگر میانگین ساخت متری ۵۰۰ هزار تومان باشد، حدود ۱۱ میلیارد تومان حجم غرفه‌سازی بود. در نمایشگاه امسال ۴۲۹ شرکت ای سی تی در فضای ۲۰۷۸۱ متر مربع، ۲۲۸ شرکت استارتاپی در فضای ۸۵۰۲ متر مربع حضور داشتند همچنین الکامپ ۲۶ با ۱۶ حامی مالی و ۱۷ حامی رسانه‌ای برگزار شد.

در ستاد خبری ۳۳ رویداد با حضور ۹ وزیر داخلی و خارجی برگزار و مجموعا ۲هزار خبر از ۱۸۰ رسانه منتشر شد. ضمن آنکه ۷ وزیر و چندین مقام بین المللی در نمایشگاه حضور داشتند.»

«رسول سرائیان» دبیرکل سازمان نظام صنفی از درخواست‌شان برای اجرای برنامه در ابتدای تیرماه خبر داد تا گرمای هوا برای شرکت کنندگان آزار دهده نباشد، همچنین برنامه‌های دیگری مانند راه اندازی اپلیکیشن نمایشگاه و استفاده بهتر از فضای رسانه‌ای برای شرکت‌ها و حضور شرکت‌های بزرگ در الکامپ در برنامه قرار دارد: «اگر زمان نمایشگاه دقیق‌تر و سریعتر قطعی شود ما می‌توانیم افراد بسیاری از سراسر جهان دعوت کنیم. ضمن آنکه می‌توانیم وارد حوزه صادرات هم بشویم . ما ۲۶۶ روز تا نمایشگاه بعدی فاصله داریم الکامپ سرمایه ملی است و المپیک فناوری کشور است پس بهتر است سریعتر و دقیق‌تر در مورد آن تصمیم‌گیری و برنامه ریزی شود.»

برترین‌های الکامپ ۲۵

در انتها نیز از معاونت بازاریابی ایرانسل به دلیل حضور همه جانبه در نمایشگاه، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری به دلیل ابتکار و خلاقیت، همراه اول، شرکت به‌پرداخت ملت به دلیل به عنوان برترین شرکت در حوزه بانکداری الکترونیک، منطقه اقتصادی و فرودگاهی پیام به دلیل  ارایه اطلاعات یکپارچه،  زبر آسیا به طراحی بهترین غرفه، دانشگاه رباتیک قزوین و عادل طالبی برگزیده الکام تاکز تقدیر صورت گرفت.

همچنین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات قوه قضائیه در بخش سرویس خدمات و دولت الکترونیک، شرکت هاناپ در بخش توان تک مورد تقدیر قرار گرفتند. در بخش الکام استارز نیز ۱۰ استارت‌آپ برگزیده شدند که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به استارت‌آپ اول ۲۵ میلیون تومان، استارت‌آپ دوم ۲۰ میلیون و استارت‌آپ سوم ۱۵ میلیون تومان جایزه داده شد. استارت‌آپ‌های چهارم تا دهم نیز ۱۰ میلیون تومان هدیه دریافت کردند که اسامی آنها به ترتیب از اول تا دهم استارت‌آپ‌های «تریژر»، «پروفایل سنتر»، « کارجوپلاس»، «گروه ارزیابی و کلوپ هوشمند»، «گروه فربودانگاره»، «گروه چارچرخ»، «گروه ترجمیار»، «گروه ایسمینار»، «گروه دنگی پال» بودند.

در نهایت نیز «حسین زاده» از  شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران اعلام کرد تلاش خواهد کرد تا در دوره بعدی، نمایشگاه دیگری برگزار نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی