ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فلکس پای
تکنولوژی

کالبدشکافی فلکس پای؛ اولین گوشی تاشوی دنیا [تماشا کنید]

قبل از آنکه گلکسی فولد سامسونگ یا هواوی میت ایکس معرفی شوند یک شرکت چینی گمنام به اسم رویال از اولین گوشی تاشوی دنیا به نام رویول فلکس پای (Royole FlexPai) رونمایی کرد که تا الان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

قبل از آنکه گلکسی فولد سامسونگ یا هواوی میت ایکس معرفی شوند یک شرکت چینی گمنام به اسم رویال از اولین گوشی تاشوی دنیا به نام رویول فلکس پای (Royole FlexPai) رونمایی کرد که تا الان با اقتدار نخستین و تنها گوشی با نمایشگر تاشو در دنیاست که امکان خریدش هم وجود دارد.

چندی پیش یک نسخه از این گوشی در اختیار کانال یوتیوب JerryRigEverything  قرار گرفت تا تست مقاومت را روی آن انجام دهد و دوام تنها گوشی تاشوی قابل خرید دنیا را در بخش های مختلف بسنجد. حالا زمان آن رسیده که بدنه این گوشی از هم باز شود تا مشخص گردد که قیمت ۱۳۱۹ دلاری آن بابت استفاده از چه قطعاتی است.

تست مقاومت گوشی

همانطور که در ویدیو مشاهده خواهید کرد مادربورد در سمت چپ گوشی قرار دارد (اگر از مقابل به آن نگاه کنید) و باتری در سمت راست آن. شرکت سازنده این دو بخش را با استفاده از چند کابل روبانی به یکدیگر متصل کرده است.

کالبدشکافی گوشی

جالبترین بخش اما لولای دستگاه است که امکان تا شدن گوشی از وسط را میسر می کند. البته نمایشگر خیلی هم بسته نمی شود (فاصله خیلی زیادی بین دو نیمه نمایشگر وجود دارد) و برای بسته ماندن گوشی به آهنرباهای بسیار قوی نیاز است.

همانطور که تایید می کنید لولای به کار رفته در این گوشی کاملا با آنچه در بدنه باز شده گلکسی فولد دیده بودیم متفاوت است.

در واقع لولایی که سامسونگ در گوشی تاشو خود به کار برده دو نیمه نمایشگر را به هم نزدیک تر می کند اما در اندک زمانی مشخص شد که آن لولا عامل اصلی بروز مشکلات در گلکسی فولد بوده است. البته اینکه هنوز خبری از بروز مشکل در گوشی رویول فلکس پای منتشر نشده نیز خود بحث برانگیز است و این گمانه زنی را تقویت می کند که احتمالا تعداد کافی از این گوشی به دست مشتریان نرسیده؛ شاید هم شرکت سازنده آن را به اندازه کافی برای استفاده روزمره محکم ساخته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی