ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مصوبه جدید دولت
تکنولوژی

ناجا: افراد زیر ۲۳ سال نمی‌توانند راننده تاکسی اینترنتی شوند

سردار «سیدکمال هادیانفر» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داده است که از این به بعد راننده‌های زیر ۲۳ سال که زمان دریافت گواهینامه آنها کمتر از دو سال باشد، اجازه فعالیت در ناوگان ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۰

سردار «سیدکمال هادیانفر» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داده است که از این به بعد راننده‌های زیر ۲۳ سال که زمان دریافت گواهینامه آنها کمتر از دو سال باشد، اجازه فعالیت در ناوگان حمل و نقل عمومی سواری را ندارند.

آنطور که خبرگزاری ایسنا از سردار هادیانفر نقل قول کرده است، او با اشاره به مصوبه اخیر دولت در مورد دارندگان گواهینامه پایه سوم، گفته است که بر اساس این مصوبه تمامی دارندگان گواهینامه پایه سوم که حداقل دو سال از زمان دریافت گواهینامه‌شان گذشته باشد و همچنین دارای ۲۳ سال سن باشند، می‌توانند راننده سواری‌های حمل و نقل عمومی شوند:

«اگر راننده‌ای در ناوگان سواری حمل و نقل عمومی این شرایط را رعایت نکرده و تصادف کند به منزله فرد بدون گواهینامه خواهد بود و باید خسارت بدهد. همچنین شرکت به کارگیرنده این افراد هم مواخذه شده و باید پاسخگو باشد. از این رو رانندگان تاکسی، سرویس‌های مدارس، اسنپ، تپسی و دیگر تاکسی‌های اینترنتی و خودروهای حمل و نقل عمومی باید از این شرایط پیروی کنند.»

مصوبه جدید دولت

مصوبه اخیر دولت عملا راه را برای فعالیت رانندگان زیر ۲۳ سال که کمتر از ۲ سال از صدور گواهینامه آنها می‌گذرد، در ناوگان حمل و نقل عمومی سواری بسته است و آنطور که تاکید شده، درصورتیکه راننده‌ای شرایط لازم را نداشته باشد و تصادف کند، قانون با  او مانند فردی بدون گواهینامه برخورد می‌کند.

از سوی دیگر شرکت‌های حمل و نقل آنلاین نیز بر اساس این قانون ملزم خواهند بود، با رانندگانی که چنین مشخصاتی ندارند قطع همکاری کنند. این در حالی‌ست که آمار دقیقی از تعداد این رانندگان که در سرویس‌های حمل و نقل عمومی سواری آنلاین مشغول به کار هستند وجود ندارد و نمی‌توان به صورت دقیق تخمین زد چه تعداد از رانندگان پس از اجرای این مصوبه، شغل خود را از دست خواهند دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

    اونوقت میگن چرا جوونا دیر ازدواج میکنن، همین اسنپ رو هم گرفتید تا قبل 23 سال، بره بمیره خوب؟

مطالب پیشنهادی