ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تشخیص زودهنگام بیماری قلبی به کمک هوش مصنوعی

محققین دانشگاه MIT موفق شدند با کمک هوش مصنوعی احتمال بروز بیماری قلبی را پیش‌بینی کنند. این هوش مصنوعی تنها با ۱۵ دقیقه نوار قلب گرفتن، می‌تواند احتمال سکته قلبی تا ۳۰ روز بعد را ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۵

محققین دانشگاه MIT موفق شدند با کمک هوش مصنوعی احتمال بروز بیماری قلبی را پیش‌بینی کنند. این هوش مصنوعی تنها با ۱۵ دقیقه نوار قلب گرفتن، می‌تواند احتمال سکته قلبی تا ۳۰ روز بعد را اطلاع دهد.

محققین دانشگاه MIT به کمک هوش مصنوعی، سیستم یادگیری ماشینی را توسعه داده‌اند که به کمک تست ۱۵ دقیقه‌ای نوار قلب یا همان ECG می‌تواند مشکلات عروقی را تشخیص دهد و به کمک محاسبات فشار خون، احتمال بروز بیماری قلبی و عروقی را تا ۳۰ روز یا حتی یک سال آینده را پیش‌بینی کند.

این سامانه هوشمند ریسک کاردیو (RiskCardio) نام‌گذاری شده و بر اساس داده‌های واقعی بیماران پیشین توسعه یافته است. آموزش این سیستم به شکل زیر انجام شد: اگر بیمار زنده بماند، ضربان قلب او طبیعی قلمداد شده و اگر از دنیا برود، فعالیت قلبش خطرناک در نظر گرفته می شود. نتیجه نهایی گزارش شده به کاربرانی که در این تحقیق شرکت کرده اند نیز از میانگین سری ضربان قلب متوالی گزارش می‌شود.

هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری قلبی

همچنین منطق پشت این هوش مصنوعی بر اساس «نوسان بیشتر ضربان قلب، احتمال بیشتر مرگ بر اثر نارسایی قلبی» عنوان شده است. اخیرا هوش مصنوعی کاربرد‌های پزشکی زیادی پیدا کرده‌ است که استفاده از آن به عنوان پیش‌بینی کننده خطر سکته یکی از آخرین روش‌های کاربردی این تکنولوژی به شمار می‌رود.

البته به گفته محققین، ریسک کاردیو هنوز جای کار زیادی دارد. اهداف آتی آن‌ها گسترده کردن داده‌ها برای پوشش بازه‌ سنی بزرگتر، پیشینه‌ هر شخص و سن و سال افراد عنوان شده است. همچنین این تکنولوژی باید بسیار دقیق باشد زیرا در صورت بروز خطا در پیش‌بینی‌ها، تبعات جانی را به همراه داشت.

در صورتی که ریسک کاردیو به چرخه پزشکی وارد شود، پزشکان این امکان را خواهند داشت که با بررسی سوابق قلبی و عروقی بیماران خود، بهترین روش درمانی را برای آن‌ها پیدا کنند. محققین امیدوارند که با بهبود این سیستم بتوانند در آینده داده‌های نامشخص این حوزه را نیز شناسایی کنند و به تشخیص بهتر انواع بیماری قلبی و عروقی کمک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

    کی بشه همه اینها جمع بشه بشه پزشک کامل

مطالب پیشنهادی