ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چطور یک تصمیم ناگهانی گوگل را از تولید ساعت هوشمند منصرف کرد؟

قرار بود گوگل در بازار ساعت هوشمند یکه تازی کند. اما تصمیم دقیقه نودی مدیر بخش سخت افزار این شرکت معادلات را بر هم زد و گوگل را از رقبا عقب انداخت. در رویداد پیکسل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

قرار بود گوگل در بازار ساعت هوشمند یکه تازی کند. اما تصمیم دقیقه نودی مدیر بخش سخت افزار این شرکت معادلات را بر هم زد و گوگل را از رقبا عقب انداخت.

در رویداد پیکسل در اکتبر سال 2016، «ریک استرلو» (Rick Osterloh)، مدیر وقت بخش سخت افزار گوگل روی صحنه آمد و تماشاچیان را با معرفی نسل اول گوشی پیکسل، اسپیکر دیجیتال و چند محصول دیگر به وجد آورد. او قول داد این شرکت در زمینه سخت افزار قوی ظاهر شود و محصولات متنوعی به بازار عرضه کند.

در میان محصولاتی که معرفی شدند جای خالی ساعت هوشمند به شدت حس می شد. شاید اگر گوگل در همان سال از این گجت پوشیدنی رونمایی کرده بود حالا وضعیت به گونه ای دیگر می شد و شاهد حکمرانی چند برند خاص در بازار ساعت های هوشمند نبودیم.

یکی از کارمندان سابق گوگل که مستقیماً روی پروژه ساعت هوشمند این کمپانی کار کرده می گوید قرار بود گوگل یکه تاز بازار ساعت های هوشمند شود و با اپل واچ رقابت کند. همه چیز برای رونمایی از ساعت هوشمند در کنفرانس سال 2016 محیا بوده اما بعد از آمدن «استرلو» به شرکت، این گجت به دلیل آنچه ناهماهنگی با محصولات پیکسل عنوان شده، از لیست محصولات رویداد حذف می شود.

تصمیم به حذف ساعت هوشمند از لیست رویداد در دقیقه نود، منجر به عقب افتادن گوگل از رقبا، حذف شرکای تجاری، توسعه دهندگان اپلیکیشن و نهایتاً بی نصیب ماندن کاربران از ساعت هوشمند این کمپانی شد. درست است که این شرکت با سیستم عامل Wear به ساعت های هوشمند دیگر شرکت ها جان می بخشد ولی بیشتر شبیه یک یار تعویضی در میدان مسابقه است تا یک بازیکن فیکس.

گوگل در حال آماده شدن برای رونمایی از چندین محصول جدید در رویداد 23 مهر است. به احتمال بسیار زیاد در این کنفرانس نیز جای خالی ساعت هوشمند حس خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی