ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فوجی فیلم دوربین میرورلس X-Pro3 را معرفی کرد

فوجی فیلم تولید کننده‌ دوربین معروف ژاپنی جدیدترین دوربین خود به نام X-Pro3 را رونمایی کرد. این دوربین نسخه جدیدی از خانواده X-Pro به شمار می‌آید که دوست‌داران این سری از دوربین‌های محبوب را با قابلیت‌های جدیدش ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

فوجی فیلم تولید کننده‌ دوربین معروف ژاپنی جدیدترین دوربین خود به نام X-Pro3 را رونمایی کرد. این دوربین نسخه جدیدی از خانواده X-Pro به شمار می‌آید که دوست‌داران این سری از دوربین‌های محبوب را با قابلیت‌های جدیدش غافلگیر کرده است.

مهمترین ویژگی این دوربین، نمایشگر ال‌سی‌دی پنهان آن است. برخلاف دیگر دوربین‌های میرورلس که یک نمایشگر بزرگ روی قاب پشتی خود دارند، X-Pro3 تنها از یک ال‌سی‌دی کوچک بهره می‌برد که اطلاعات پایه‌ای از تنظیمات عکاسی را به کاربر نشان می‌دهد. البته این نمایشگر مانند دوربین‌های فیلم‌برداری قابلیت چرخش به سمت پایین را دارد. این پنل پنهان پشت نمایشگر کوچک تعبیه شده است.

نمایشگر مخفی فوجی فیلم
نمایشگر مخفی فوجی فیلم

نکته جالب مکانیزم چرخش ال‌سی‌دی پنهان این است که همچنان قادر خواهید بود تنظیمات عکاسی خود را زمانی که دوربین را بالای سرتان نگه داشته‌اید نیز ببینید. فوجی فیلم می‌گوید منظره‌یاب استفاده شده در این دوربین باعث می‌شود تا کمتر به پشت دوربین (ال‌سی‌دی پشت اکثر دوربین‌ها) نگاه کنید.

همچنین فوجی فیلم با قرار دادن این نمایشگر کوچک که مخصوص دوربین‌های آنالوگ خود بود، حس نوستالژی کاربران خود را برانگیخته است. این ال‌سی‌دی کوچک می‌تواند علاوه بر نمایش تنظیماتی که پیشتر گفتیم، نوع حالت عکس‌برداری با الهام گیری از جعبه‌های قدیمی فیلم‌های عکاسی را نیز به کاربر نشان دهد. البته بسیار بعید است که این قابلیت چندان مورد استفاده قرار گیرد ولی با این حال حس خوبی را با کاربران القا می‌کند.

نمایشگر کوچک ال‌سی‌دی فوجی فیلم
نمایشگر کوچک ال‌سی‌دی

دوربین X-Pro3 با شبیه‌ساز افکت‌های معروف فوجی فیلم عرضه می‌شود که کاربران می‌تواند با انتخاب این افکت‌ها، حس و حال عکس‌های نگاتیو منحصر به فرد دوربین‌ها آنالوگ فوجی فیلم را دوباره خلق کنند. منظره‌یاب OLED این دوربین نیز با کمک کنتراست بهتر و روشنایی بیشتر و همچنین دقت تصویر بالاتر می‌تواند کاربران را در قاب‌بندی مناسب عکس یاری کند.

فوجی فیلم دوربین X-Pro3 را با بدنه‌ای تیتانیومی و در ۲ رنگ مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه خواهد کرد. البته هنوز اطلاعاتی از قیمت این دوربین در دسترس نیست و باید تا تاریخ۱ آبان صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی