ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از ساخت حافظه های SSD ارزان تر با ظرفیت بیشتر در آینده نزدیک خبر داد

حافظه های SSD که چند سالی است برای ذخیره سازی دیتا در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار میگیرند نسبت به هارد درایوهای سنتی عملکردی به مراتب سریع تر را از خود نشان می دهند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

حافظه های SSD که چند سالی است برای ذخیره سازی دیتا در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار میگیرند نسبت به هارد درایوهای سنتی عملکردی به مراتب سریع تر را از خود نشان می دهند با این حال وقتی نوبت به ظرفیت و هزینه می رسد توانایی رقابت با تکنولوژی قدیم را ندارند. با در نظر داشتن همین کاستی اینتل اخیرا وعده داده که با تکنولوژی تازه اش که دیتا را درون سل های حافظه فشرده تر می کند و قصد دارد حافظه های SSD را بهبود دهد.

حافظه های SSD از فلش مموری استفاده می کنند؛ نوعی چیپ که دیتا را در سلول های حافظه کوچک نگهداری می کند. نخستین بار که فلش مموری از راه رسید هر سلول تنها می توانست یک صفر یا یک را ذخیره کند (یعنی یک بیت). اما این چیپ ها به قدری بهبود داده شدند که ظرفیت شان به دو، سه، و حالا چهار لایه یا سطح رسید؛ این یعنی حالا هر سلول میتواند ۱۶ بیت را در خود ذخیره کند.

حافظه های SSD

با وجود این پیشرفت چشمگیر اینتل روز چهارشنبه این هفته اعلام کرد مشغول ساخت تکنولوژی تازه ایست که این ظرفیت را به پنج برابر میزان فعلی می رساند و آن چیزی نیست جز سل ها پنج لایه.

فرانک هدی از گروه راهکارهای حافظه غیر فرار اینتل در این باره گفت:

سلول های پنج لایه ضمن اینکه تراکم دیتای قابل ذخیره سازی در فلش مموری را بالا می برند هزینه کمتری نسبت به سلول های چهارسطحی خواهند داشت.

این دستاورد از اهمیت بالایی برخوردار است اما باید درنظر داشت که اینتل در این مسیر تنها نخواهد بود. برای مثال توشیبا که از دیگر پیشروهای صنعت فلش مموری محسوب می شود چند ماه پیش از فلش مموری سلول پنج سطحی خود رونمایی کرد. امید می رود که با داغ شدن رقابت در این زمینه و ارائه نوآوری های بیشتر قیمت پی سی، موبایل و دیگر گجت های الکترونیک دست کم تا دو سال دیگر کاهشی چشمگیر پیدا کند.

البته اینتل مشخص نکرده که این تکنولوژی جدید را چه زمانی به مرحله تجاری سازی در می آورد یا چطور قرار است که این مساله بر هزینه ها تاثیر بگذارد. این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد که هم اکنون مشغول تست فناوری مذکور است.

سازندگان چیپ های حافظه مدتی است که تلاش دارند با کمک تکنولوژی انباشت سه لایه ده ها لایه از سلول های فلش مموری را به محصولات خود اضافه کنند. فلش مموری های سال ۲۰۱۹ اینتل برای مثال از انباشت ۹۶ لایه سلول های چهارلایه روی هم ساخته می شود و آنطور که مدیران این شرکت وعده داده اند تا سال ۲۰۲۰ این رقم به ۱۴۴ لایه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • کاربر خیلی تستی
    کاربر خیلی تستی | ۱۷ آبان ۱۳۹۸

    dslksdkjjds

  • کاربر خیلی تستی
    کاربر خیلی تستی | ۱۷ آبان ۱۳۹۸

    خیلییییی باب

  • golchin
    golchin | ۵ مهر ۱۳۹۸

    متن از گوگل ترنزلیت کپی شده. خیلی نامفهومه

مطالب پیشنهادی