ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

طوفان رنو داستر در بازار فروش کراس اوورهای اروپایی

بازار خودروی اروپا یک کاهش 8.7 درصدی فروش را در ماه آگوست سال جاری به نسبت ماه مشابه سال میلادی گذشته تجربه کرد. با این وجود داچیا داستر توانست لقب موفق ترین خودروی بازار اروپا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۵

بازار خودروی اروپا یک کاهش 8.7 درصدی فروش را در ماه آگوست سال جاری به نسبت ماه مشابه سال میلادی گذشته تجربه کرد. با این وجود داچیا داستر توانست لقب موفق ترین خودروی بازار اروپا در این ماه را به خود اختصاص دهد.

خودروسازان با قوانین بسیار سخت گیرانه اتحادیه اروپا موسوم به WLTP مواجه شده اند که از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به صورت اجباری پیاده سازی شده است. با این وجود شرکت جاتو داینامیکس می گوید از نظر تعداد خودروی فروخته شده در ماه آگوست 2019 این دومین آگوست پر فروش در 10 سال اخیر بوده است.

vw_golf_gti_clubsport_s_01

خودروسازان اروپایی در مجموع 1،070،276 دستگاه خودرو در 27 کشور این قاره به فروش رسانده اند که فولکس واگن گلف با وجود کاهش فروش 23.6 درصدی توانسته رکورد فروش 26.411 دستگاهی را به ثبت برساند و پر فروش ترین خودرو اروپا لقب گیرد. فولکس واگن گلف هفته های آخر تولید خود در نسل هفتم را پشت سر می گذارد و به زودی نسل جدید آن معرفی خواهد شد.

در رتبه بعدی داچیا داستر با فروش 19.452 دستگاهی قرار دارد که خبر از یک رشد 10.8 درصدی می دهد. این خودرو تبدیل به محبوب ترین SUV قاره سبز شده است.

در رتبه سوم فولکس واگن T-Roc قرار دارد که فروش 18.282 دستگاهی را تجربه کرده است.

رتبه بعدی به داچیا ساندرو و سپس فولکس واگن پولو با فروش به ترتیب 17.764 و 16.692 دستگاهی تعلق می گیرد. دیگر هاچبک پر فروش نیز اوپل/واکسهال کورسا با فروش 14.301 دستگاهی است که با توجه به آمار مذکور رتبه 9 ام را از آن خود کرده است. نیسان قشقایی و پژو 3008 نیز کاهش فروش را تجربه کردند.

vw_polo_100

مرسدس بنز A  کلاس و C کلاس نیز در رتبه 19 و 22 قرار گرفته اند. در مجموع فولکس واگن همچنان بزرگ ترین خودروساز اروپا به شمار می رود که توانسته 128.882 دستگاه خودرو را در ماه آگوست به فروش برساند که یک افت 13 درصدی به نسبت سال قبل را نشان می دهد. رتبه دوم به فورد تعلق می گیرد که 63.043 دستگاه را به فروش رسانده است و رتبه سوم نیز به مرسدس بنز تعلق می گیرد که 62.916 دستگاه خودرو را راهی جاده های قاره سبز کرده است.

داچیا داستر

نکته مهم این مطلب برای ایرانیان می تواند فروش بالای داچیا داستر به عنوان یک SUV اقتصادی باشد. نسل جدید داستر با ظاهر مدرن تر و امکانات بیشتر در کنار قیمت مناسب توانسته در بازار فوق رقابتی اروپا عملکرد مناسبی از خود به جای بگذارد. خودرویی که قرار بود در کشور ما نیز به صورت تولید انبوه با بهای کمتر از 100 میلیون تومان عرضه شود. مسئله ای که امروز به رویایی دست نیافتنی شبیه است.

پیش از این در مطلبی به 10 خودروی پر فروش بازار انگلستان پرداختیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی