ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایستگاه فضایی بین المللی
علمی

۹ فضانورد در یک قاب؛ ایستگاه فضایی بین المللی شلوغ تر از همیشه

صبح امروز ۹ فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین المللی در گوشه ای از این آزمایشگاه گَردان جمع شدند تا عکسی دوست داشتنی را به ثبت برسانند. ایستگاه فضایی بین المللی به طور معمول میزبان گروهی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

صبح امروز ۹ فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین المللی در گوشه ای از این آزمایشگاه گَردان جمع شدند تا عکسی دوست داشتنی را به ثبت برسانند.

ایستگاه فضایی بین المللی به طور معمول میزبان گروهی شش نفره از فضانوردان است اما این هفته پر ازدحام تر از هر زمان دیگری شده که علت نیز تغییر تیم مدیریتی حاضر در آن است. الکسی اوچنین فضانورد روسی و فرمانده کنونی ایستگاه روز گذشته این پست را به لوکا پارمیتانو واگذار کرد.

اوچنین قرار است که امروز همراه با نیک هاگ و هزاع المنصوری اولین فضانورد امارات متحده عربی به زمین بازگردد. این سه نفر راس ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی با چتر نجات در بایکونور قزاقستان فرود می آیند.

منصوری که نخستین فضانورد عرب هم محسوب می شود جمعه هفته گذشته قدم به ایستگاه فضایی گذاشت تا همراه با جسیکا میر و الگا اسکریپوچکای روس دیداری کوتاه از این ایستگاه داشته باشد. یک روز بعد نیز محموله ای چهار تنی از آذوقه به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.

ایستگاه فضایی بین المللی
تصویری از مکه مکرمه که المنصوری این هفته به زمین مخابره کرده است

در هر حال خدمه ای که قرار است در این ایستگاه به مدت طولانی تری اقامت داشته باشند ظرف سه ماه آینده ۱۰ پیاده روی فضایی را پشت سر می گذارند.

در  ردیف پایینی عکس، اوچنین در گوشه سمت چپ دیده می شود و بعد از او پارمیتانو (که به صورت وارونه در هوا شناور است)، هاگ، المنصوری، میر و اسکریپوچیکا قرار دارند. در ردیف بالایی نیز کریستینا کاچ، اندرو مورگان هوور به همراه الکساندر اسکورتسو روس قرار دارند.

تی شرت سبز رنگی که همگی این افراد بر تن دارند به گروه فضایی مشترکشان موسوم به Kryk Chayky یا فریاد مرغ دریایی اشاره دارد.

پارمیتانو، هاگ و اوچنین در هفته ای که گذشت تولدشان را جشن گرفتند و کاچ نیز دویستمین روز حضورش در این ایستگاه را پشت سر گذاشت. در فوریه ۲۰۲۰ که او عازم زمین می شود رکورد بیشترین حضور یک زن در ایستگاه فضایی بین المللی را به نام خود ثبت خواهد کرد.

شاید بد نباشد اشاره کنیم که این بیشترین تعداد افراد حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی از زمان راه اندازی اش نیست و پیشتر در ماموریت های تحویل آذوقه و تغییر مدیریت شمار آنها به ۱۳ نفر هم رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Masih1947
    Masih1947 | ۱۲ مهر ۱۳۹۸

    لذتش وصف ناپذیر هست. ? علی الخصوص برای علاقه مندان به کیهان که دوست دارن برای یک بار هم که شده فضا رو از نردیک لمس کنن.??

  • Modav
    Modav | ۱۲ مهر ۱۳۹۸

    نوشتین لوسی پارمیتانو!
    بعد که نگاه میکنی تا این بدبخت مرده و زن نیست!
    اسمش لوکا هست، لوکا پارمیتانو.

مطالب پیشنهادی