ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Radeon RX 5500
تکنولوژی

کارت گرافیک Radeon RX 5500 معرفی شد؛ اعلان جنگ دوباره AMD به انویدیا

AMD جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی میان‌رده خود را برای کامپیوتر‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها معرفی کرده است. AMD پردازنده گرافیکی Radeon RX 5500 و Radeon RX 5500M را با هدف اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۱۰۸۰P به بازار ارائه ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۵

AMD جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی میان‌رده خود را برای کامپیوتر‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها معرفی کرده است. AMD پردازنده گرافیکی Radeon RX 5500 و Radeon RX 5500M را با هدف اجرای بازی‌ها با رزولوشن ۱۰۸۰P به بازار ارائه می‌کند.

هر دوی این گرافیک‌ها از ۲۲ واحد محاسباتی و ۱۴۰۸ پردازشگر استریم تشکیل شده‌اند. اما نسخه کامپیوتر‌های شخصی این پردازنده‌های یعنی Radeon RX 5500، سرعت‌ پردازشی ۱.۷ الی ۱.۸۵ گیگاهرتزی دارد و به ۸ گیگابایت رم GDDR6 مجهز شده است که توانایی محاسبات ۵.۲ ترافلاپس اطلاعات را دارد. در حالی که نسخه لپ‌تاپ این کارت گرافیکی یعنی Radeon RX 5500M، سرعت پردازشی ۱.۴ تا ۱.۶۴ گیگاهرتزی دارد که به همراه ۴ گیگابایت رم GDDR6، حداکثر ۴.۶ ترافلاپس توان پردازشی دارد.

این کارت‌های گرافیکی باید با پردازنده‌های گرافیکی GTX 1650 انویدیا رقابت کنند که به خوبی هم از پس این رقابت برآمده‌اند. گرافیک Radeon RX 5500 در بازی Gears 5 توانست این بازی را با نرخ ۹۲ فریم بر ثانیه با تنظیمات متوسط و دایرکت ایکس ۱۱ اجرا کند. یا بازی جدید گوست ریکان، ۶۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد.

Radeon RX 5500

همچنین این کارت گرافیک بازی اورواچ را با ۱۳۵ فریم بر ثانیه اجرا کرد، در حالی که انویدیا تنها توانست ۸۹ فریم بر ثانیه خروجی داشته باشد. در رابطه با توان پردازشی کارت گرافیک مخصوص لپ‌تاپ نیز، AMD توانسته حدود ۴۰ درصد از رقیب اصلیش بهتر کار کند.

این اعداد و ارقام نوید بازگشت AMD به بازار پردازنده‌های گرافیکی مخصوص لپ‌تاپ را می‌دهد، بازاری که سال‌هاست در اختیار انویدیا قرار گرفته است. البته این اولین بار است که AMD به صورت مستقل پردازنده گرافیکی مخصوص لپ‌تاپ معرفی می‌کند و دیگر مثل گذشته خبری از گرافیک های وگا وابسته به پردازنده های رایزن نیست.

شرکتی که برای اولین بار از این گرافیک در لپ‌تاپ‌های خود استفاده خواهد کرد، کمپانی MSI است که قرار است لپ‌تاپ آلفا ۱۵ را با این کارت گرافیک به بازار معرفی کند. همچنین قیمت این کارت گرافیک نیز مشخص نشده است ولی علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان سال جاری میلادی منتظر این گرافیک ها باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hamed Sahraei
    Hamed Sahraei | ۱۶ مهر ۱۳۹۸

    برای دسکتاپ فک می کنم rx580 ارزون تر و قوی تر از این باشه

مطالب پیشنهادی