ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

+ Apple TV
تکنولوژی

منع تهیه کنندگان +Apple TV از تولید محتوای ضد دولت چین

شاید فکر کنید همکاری اپل با دولت چین محدود به چند وقت اخیر باشد، در حالی که این اینگونه نیست و این کمپانی چند سالی است که در کشور پهناور چین به صورت ویژه‌ای فعالیت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

شاید فکر کنید همکاری اپل با دولت چین محدود به چند وقت اخیر باشد، در حالی که این اینگونه نیست و این کمپانی چند سالی است که در کشور پهناور چین به صورت ویژه‌ای فعالیت می‌کند. طی اخباری که از منابع نزدیک این کمپانی به بیرون درز کرده‌ است، مشخص شده که ادی کیو (معاون ارشد سرویس‌ها و نرم‌افزار‌های اینترنتی اپل) از تهیه‌کنندگان برنامه‌های +Apple TV درخواست کرده تا از تولید محتوایی که به تصویر دولت چین لطمه می‌زند، خودداری کنند.

این دستورات به صورت مستقیم از طرف ادی کیو صادر شده است. وی مسئول نظارت بر محتوای +Apple TV و دیگر سرویس‌های پخش اینترنتی اپل بوده و به همراه مورگان وندل (مدیر توسعه محتوای بین‌المللی) به تهیه‌کنندگان ابلاغ کرده‌اند که محتوای بحث برانگیزی در رابطه با دولت چین تولید نکنند. البته اطلاعاتی از جزئیات دستورات در این رابطه وجود ندارد و منبع این اخبار، صرفا به کلیات آن اشاره داشته است.

+Apple TV

این تصمیمات اپل و همچنین زمان‌بندی ادی کیو، باعث شده تا آگاه بودن اپل از حساسیت‌های دولت چین به خوبی نمایان شود. پیشینه اپل و چین به سال ۲۰۱۶ باز می‌گردد که دولت این کشور پهناور، به دلیل وجود محتوای ضد دولتی در کتابخانه آیتونز و همچنین آیتونز مووی، دسترسی کاربران چینی به این سرویس‌ها را قطع کرده بود.

از آن تاریخ، اپل به صورت تمام و کمال تابع قوانین دولت چین شد و طی اقداماتی، سعی در راضی نگه داشتن دولت کشور ۱.۴ میلیارد نفری کرد. این کمپانی روز پنج شنبه برای دومین بار اپلیکیشن HKMap Live که به معترضین هنگ کنگ کمک می‌کرد تا از محل استقرار نیرو‌های پلیس با خبر شوند را از اپ استور حذف کرد. با وجود این که کاربرد اصلی این برنامه، اساسا مربوط به یافتن نیروهای پلیس نیست، اما از اپ استور چین حذف شده است.

+Apple TV

در همین راستا منتقدین اعتراض شدیدی به اپل داشتند که واکنش تیم کوک (مدیر‌عامل اپل‌) را نیز در پی داشت و در ایمیلی به کارمندان شرکت خود از دلایل این کار توضیح داد. البته اپلیکیشن گفته شده تنها برنامه حذف شده از اپ استور چین نبوده و این کمپانی آمریکایی، در اقدامی مشابه برنامه کوارتز که اعتراضات سراسری هنگ کنگ را پوشش می‌داد نیز حذف کرده است. البته حذف برنامه تنها اقدام این کمپانی برای راضی کردن دولت چین نبوده است و آن‌ها حتی پرچم تایوان را برای کاربران هنگ کنگی خود نیز از دسترس خارج کرده‌اند.

همکاری اپل و دولت چین به یکی از تناقض‌های بزرگ چند سال اخیر دنیای تکنولوژی تبدیل شده، چرا که این کمپانی همواره از حمایت خود نسبت به حقوق انسانی صحبت می‌کرده است. در حالی که اقدامات اخیر اپل مانند حذف محتوای +Apple TV و برنامه‌های مورد استفاده معترضین برای راضی نگه داشتن دولت کمونیستی چین، کاملا مخالف رویه چند سال اخیر بوده و باید دید صبر کاربران در این کشور چقدر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی