ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iPadOS
تکنولوژی

دومین نسخه بتای iPadOS 13.2 آیپد پرو‌ را به سینی تبدیل می‌کند

روزی نیست که اپل شاهکار خودش را با iOS 13 تکمیل نکند. هنرنمایی جدید اپل اینبار گریبان کاربران نسخه بتای iPadOS را گرفته و آیپد‌های گران‌قیمت آن‌ها را تبدیل به سینی چای می‌کند. از این ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

روزی نیست که اپل شاهکار خودش را با iOS 13 تکمیل نکند. هنرنمایی جدید اپل اینبار گریبان کاربران نسخه بتای iPadOS را گرفته و آیپد‌های گران‌قیمت آن‌ها را تبدیل به سینی چای می‌کند. از این جهت لفظ پرکاربرد‌تر «آجر» را به کار نبردیم، چون ابعاد آن جور در نمیامد.

حالا بگذارید به سراغ داستان اصلی برویم. اگر تلاش کنید دومین نسخه بتای iPadOS 13.2 را روی آیپد‌ پرو ۲۰۱۸ خود نصب کنید، احتمالا دو حالت برایتان پیش می‌آید. حالت اول به گونه‌ای است که شما را جزو کاربران خوش شانس قرار می‌دهد. در صورت اقدام به نصب این آپدیت، اپل نمی‌گذارد که آن را نصب کنید و با وجود این که چند لحظه پیش آن را دانلود کرده‌اید، خطایی مبنی بر عدم اتصال اینترنت برایتان نمایش داده می‌شود.

iPadOS

این کار اپل برای جلوگیری از نصب آپدیت و «سینی» شدن آیپد کاربران است. البته اگر آیپد شما به صورت خودکار آپدیت iPadOS 13.2 را دانلود کرده باشد این خطا را دریافت می‌کنید. در صورتی که الان می‌خواهید چک کنید که می‌توانید آیپد خود را نابود کنید یا نه، باید بگوییم که اپل عرضه این آپدیت را متوقف کرده است.

حال اگر جزو آن دسته از کاربران بدشانس بوده‌اید و مشکلات اخیر سیستم عامل iOS و iPadOS به اندازه کافی شما را نترسانده، احتمالا در حال جستجوی راهی برای بازگرداندن «سینی‌» خود به آیپد بودید که به این متن رسیده‌اید. این دسته از کاربران قبل از این که اپل متوجه مشکلات آپدیت فوق شود، آن را نصب کرده و همان طور که حدس می‌زنید، آیپد خود را نابود کرده‌اند.

برای احیای آیپد خود، کافیست آن را در حالت DFU مود بالا بیاورید (دکمه کم کردن صدا + دکمه زیاد کردن صدا سپس دکمه پاور و اتصال همزمان آیپد به آیتونز). پس از این کار می‌توانید iPadOS خود را یک نسخه پایین‌تر بیاورید و تا عرضه مجدد آپدیت از سوی اپل، از آن به درستی و مطابق کارکردی که انتظار دارید استفاده کنید.

با این حال شاید این کار هم جواب ندهد و آیپد شما همچنان «سینی» باقی بماند. برای درست کردن آن باید به اپل استور مراجعه کنید تا «نابغه‌های اپل» آن را درست کنند. (به ما خرده نگیرید چرا که این نام را اپل به کارمندان متخصص خود در اپل استور داده است).

البته فراموش نکنید که کاربران نسخه بتا را نصب می‌کنند و این نسخه‌ها همواره مشکلات ریز و درشت داشته‌اند. هدف از ارائه نسخه بتا هم برطرف کردن این مشکلات است تا کاربران عادی‌تر، راحت‌تر از سیستم عامل دستگاه خود استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mehdizx
    mehdizx | ۲۱ مهر ۱۳۹۸

    پدر کشتگی خاصی داری با اپل کوروش جان
    کلا طرز نگارشت اشتباس حتی اگر مشکلی به وجود اومده باشه

  • Dale
    Dale | ۲۱ مهر ۱۳۹۸

    سینی،??

  • Sav
    Sav | ۲۱ مهر ۱۳۹۸

    می‌تونم لذتی که نویسنده متن در نوشتن این hate speech داشته رو تصور کنم.

    • کورش چایچی
      کورش چایچی | ۲۱ مهر ۱۳۹۸

      دوست عزیز من خودم کاربر محصولات اپل هستم. نفرتی هم به این کمپانی وجود نداره. مشکلم عدم نظارت روی نرم‌افزار‌های این کمپانی هست که اخیرا باعث سردرد بسیاری از کاربران «من جمله خودم» شده.

      • mehdizx
        mehdizx | ۲۱ مهر ۱۳۹۸

        دوست عزیز کلا چند وقتی هست مطلب های شمار میبینم یه دشمنی خاصی با اپل داری یه نویسنده سایت بزرگ نباید نگارشش اینطور باشه
        فداتشم این نسخه ی بتا هست یعنی ازمایشی و همونجا هم بهت هشدار میده که شاید مشکلاتی به جود بیاد و پایدار نباشه

        • کورش چایچی
          کورش چایچی | ۲۱ مهر ۱۳۹۸

          اگر دقت کرده باشی، آخر متن اشاره کردم که این نسخه بتاست. اما کیفیت نرم‌افزار اپل در چند سال اخیر به شدت پایین اومده. اینو به عنوان کاربر آیفون، آیپد و اپل واچ می‌گم.

        • darksider
          darksider | ۲۲ مهر ۱۳۹۸

          متاسفانه شما و امثال شما طرفداران تعصبی اپل همیشه عادت کردید از سیستم مورد نظرتون فقط تعریف و تمجید بشه و کلا گفته بشه از اسمان نازل شده و خطا باگ و اینجور چیزها توش وجود خارجی نداشته نداره و نخواهد داشت برای همینم از بعد از ios 7 که اپل با باز کردن سیستم عاملش کم نقصیشو هم از بین برد به بعد دیگه باید عادت کرده باشید به اینجور عیب ها و باگ ها

مطالب پیشنهادی