ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارز لیبرا
تکنولوژی

تهدید اعضای انجمن لیبرا توسط سناتورهای آمریکایی: فیسبوک را رها کنید

فیسبوک و رمزارز لیبرا روزگار خوشی را سپری نمی کنند. غول شبکه های اجتماعی طی هفته های اخیر، تعداد زیادی از شرکای استراتژیک خود را در پروژه لیبرا از دست داده و به نظر می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

فیسبوک و رمزارز لیبرا روزگار خوشی را سپری نمی کنند. غول شبکه های اجتماعی طی هفته های اخیر، تعداد زیادی از شرکای استراتژیک خود را در پروژه لیبرا از دست داده و به نظر می رسد اوضاع همچنان رو به وخامت می رود. تعدادی از سناتورهای آمریکایی به تازگی نامه هایی تهدیدآمیز را برای اعضای انجمن لیبرا ارسال کرده و آنها را تحت فشار گذاشته اند.

بزرگ ترین دشمن فیسبوک، خودش است. در میان انواع و اقسام جنجال های امنیتی و حریم خصوصی، این کمپانی تصمیم گرفت سیستم مالی متمرکز خودش را راه اندازی کند. با این حال کشتی لیبرا به گل نشسته و شرکای بزرگی مثل پی پال، ویزا، مسترکارت، eBay، استرایپ و غیره را از دست داده است. حالا اسناد جدید نشان می دهند سناتورهای آمریکایی تهدید مستقیم اعضای انجمن لیبرا برای ترک فیسبوک و پروژه لیبرا را در دستور کار قرار داده اند.

رمز ارز لیبرا

این نامه ها توسط «گابور گارباکس» مدیر مؤسسه VanEck منتشر شده اند. به گفته او شرکت های استرایپ، مسترکارت و ویزا چنین نامه هایی را دریافت کرده اند. سناتور «برایان شاتز» و «شرود براون» در نامه ای به «پتریک کولیسون» مدیرعامل استرایپ نوشته اند:

«فیسبوک با رسوایی های متعدد نشان داده که شایسته اعتماد ما نیست. با فیسبوک باید مثل یک کمپانی سودجو برخورد کرد، درست مانند هر شرکت دیگری [که چنین رویه ای را در پیش گرفته است].»

در ادامه این نامه می خوانیم که غول شبکه های اجتماعی با چالش های زیادی در حوزه حریم خصوصی، اخبار کذب، دخالت در انتخابات، تبعیض و فساد درگیر است. مهم تر اینکه هیچکدام از این موارد را نمی توان نادرست یا اغراق آمیز در نظر گرفت. سناتورهای آمریکایی معتقدند فیسبوک با راه اندازی انجمن لیبرا به دنبال شریک جرم در بحران های آتی می گردد تا مسئولیت خودش را کاهش دهد.

در نهایت، نامه های فوق در لفافه به تهدید اعضای انجمن لیبرا پرداخته و گفته اند مشارکت در تمام پروژه های پرداخت مالی، به ویژه لیبرا، آنها را در معرض تحقیقات دقیق و سنگین نهادهای رگولاتوری قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی