ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تولید انرژی تجدید پذیر در بریتانیا برای اولین بار از سوخت فسیلی پیشی گرفت

بریتانیا برای اولین بار پس از بازگشایی اولین نیروگاه تولید برق خود در سال 1882، موفق شد به کمک نیروگاه های تولید انرژی تجدید پذیر در سه ماهه سوم سال 2019 نیروی بیشتری نسبت به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

بریتانیا برای اولین بار پس از بازگشایی اولین نیروگاه تولید برق خود در سال 1882، موفق شد به کمک نیروگاه های تولید انرژی تجدید پذیر در سه ماهه سوم سال 2019 نیروی بیشتری نسبت به نیروگاه های سوخت فسیلی تولید کند.

وب سایت تحلیلگر Carbon Brief با بررسی میزان تولید نیرو در بریتانیا به یافته های فوق دست پیدا کرده و پیشرفت این کشور در تبدیل سیستم تولید انرژی در یک دهه گذشته را نشان می دهد.

طبق تحلیل سایت مذکور، از ماه ژوئیه تا ماه سپتامبر نیروگاه های تولید انرژی تجدید پذیر در بریتانیا 29.5 تراوات ساعت نیرو تولید کرده اند که بیشتر از نیروی تولید شده توسط نیروگاه های سوخت فسیلی با 29.1 تراوات ساعت نیرو است.

آلمان و تولید انرژی از نیروگاه های انرژی تجدید پذیر

تولید 0.4 تراوات ساعت نیرو توسط نیروگاه های تولید انرژی تجدید پذیر برتری چشمگیری محسوب نمی شود اما همین میزان نیرو برق مورد نیاز صدها هزار خانوار را تامین می کند.

برای مقایسه، بریتانیا در سه ماهه سوم سال 2009 به کمک نیروگاه های سوخت فسیلی موفق به تولید 60.4 تراوات ساعت نیرو شده بود. تولید نیرو توسط نیروگاه های تولید انرژی تجدید پذیر در مدت مشابه تنها 5.7 تراوات ساعت بوده که در بازه تقریباً ده ساله پیشرفت چشمگیری را نشان می دهد.

از مجموع انرژی تولید شده در بریتانیا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، 20 درصد از طریق نیروگاه های بادی، 12 درصد از طریق نیروگاه های زیست توده یا بیومس (Biomass) و 6 درصد نیز از طریق نیروگاه های خورشیدی بوده است.

در نیمه نخست سال 2019 اسکاتلند به کمک نیروگاه های بادی دو برابر میزان مصرف، انرژی تولید کرد. میزان تولید انرژی از این روش آنقدر زیاد است که این کشور قصد دارد با احداث یک باتری عظیم الجثه انرژی مازاد را در آن ذخیره کند.

با اینکه انرژی خورشیدی استفاده کمتری در بریتانیا دارد، ولی این کشور به دنبال روش هایی برای به کارگیری این انرژی پاک بوده و در همین مسیر اولین راه آهن مبتنی بر انرژی خورشیدی را اوایل شهریور ماه امسال راه اندازی کرد.

در تحلیل مذکور اشاره ای به این موضوع نشده که قسمت اعظم انتشار گاز دی اکسید کربن در بریتانیا ناشی از سیستم حمل و نقل این کشور است. مقامات بریتانیا قول داده اند تا در این زمینه اوضاع را بهبود دهند. سران این کشور اوایل مرداد ماه سال 96 فروش خودروی بنزینی را تا سال 2040 ممنوع اعلام کردند.

یافته های گزارش مورد بحث دستاورد مهمی برای بریتانیا محسوب شده و دلگرم کننده هستند، اما این کشور و همچنین کشورهای دیگر هنوز راهی طولانی تا بهبود وضعیت در بخش تولید انرژی پاک در پیش دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی