ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جک ما
کسب و کار

موسس بازنشسته علی بابا: می خواهم به بچه ها انسان بودن را بیاموزم

موسس بازنشسته علی بابا در جریان کنفرانس خبری مدیران عامل که سه شنبه همین هفته به میزبانی فوربس در سنگاپور برپا شد اظهار داشت که در چهارچوب برنامه های بازنشستگی اش برای بازگشت به تدریس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

موسس بازنشسته علی بابا در جریان کنفرانس خبری مدیران عامل که سه شنبه همین هفته به میزبانی فوربس در سنگاپور برپا شد اظهار داشت که در چهارچوب برنامه های بازنشستگی اش برای بازگشت به تدریس تا بحال پروژه ساخت یک مهد کودک، یک مدرسه ابتدایی و یک مدرسه راهنمایی را «تا حدودی» به پیش برده.

جک ما در این کنفرانس خبر داد که با همراهی شرکایش در علی بابا مدرسه ای با نام Yungu را در استان Zhejiang چین تاسیس کرده که دوره تحصیل ۱۵ ساله از مهد کودک گرفته تا دبیرستان را ارائه می دهد.

او در ادامه گفت که بچه ها در این مدرسه رحم و شفقت، استقلال و مسئولیت پذیری اجتماعی را یاد می گیرند تا به شهروندان جهانی تبدیل شوند.

این معلم سابق زبان انگلیسی اضافه کرد که در پنج سال گذشته با همراهی معلمان دیگر در مناطق روستایی چین به تدریس پرداخته و از آن زمان فکرهایی در سرش برای این کار داشته است.

ما که در آزمون های ابتدایی، راهنمایی و دانشگاه بارها و بارها با شکست روبرو شده، برای آنکه شوخی کوچکی با مخاطبانش داشته باشد گفت که با در نظر داشتن حجم رقابتی که میان فارغ التحصیلان هاروارد و استنفورد برای ورود به علی بابا وجود دارد اگر الان درخواست استخدامش را تسلیم این شرکت می کرد هیچگاه پذیرفته نمی شد.

جک ما در این کنفرانس همچنین ابراز نگرانی کرد که اگر سیستم های آموزشی ظرف ۲۰ تا ۳۰ سال آینده تغییر نکنند، نسل جدید امکانات و مهارت های لازم برای زندگی در عصر دیجیتال را فرا نخواهد گرفت.

ما اظهار داشت که به باورش افراد باهوش آنهایی هستند که از مغز خود به خوبی استفاده می کنند و صحبت هایش را اینطور ادامه داد:

اغلب آدم های باهوش می خواهند برنده شوند. وقتی آدم های باهوش یاد می گیرند که چطور به دیگران توجه کنند و انسان باشند آنگاه امور به درستی پیش می روند در غیر اینصورت شرکت ها چیزی نخواهند بود جز گروهی از گانگسترها. به همین خاطر است که باور دارم ما به افراد و رهبران خردمند بیشتری نیاز داریم. یک ماشین هوشمند همیشه باهوشتر از انسان است اما یک ماشین هیچگاه نمی تواند خرد بیشتری نسبت به انسان پیدا کند. ماشین ها قلب ندارند و فقط به چیپ های خود تکیه می کنند. بنابراین این چیزی است که باور دارم: انسان ها باید همیشه یاد بگیرند که خردمند باشند.

این میلیاردر چینی همچنین پیشنهاد داد که سیستم های آموزشی باید طوری تغییر داده شوند که بچه ها در عصر هوش مصنوعی یاد بگیرند چطور یک انسان باشند. او اظهار داشت که مهارت هایی نظیر موسیقی، رقص، نقاشی و ورزش بسیار مهم هستند و قلب انسان را درگیر خود می کنند.

جک ما همچنین از تفکر مستقل، نوآوری و خلاقیت نیز به عنوان دیگر ضروریات زندگی بشر امروز یاد کرد.

وقتی جوان ها زیاد در مورد موفقیت می خوانند تصور میکنند که قطعا به موفقیت دست پیدا می کنند. اما آنها باید از اشتباهات خود درست بگیرند و جلوی اشتباهات خود را نگیرند. وقتی شما اشتباهی می کنید، می دانید که چطور با آن روبرو شوید و مشکل را رفع کنید و به این می گویند خرد. این در واقع این همان چیزی است که باید به بچه ها یاد بدهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۷ مهر ۱۳۹۸

    کاش میتونستی به مسئولین ما هم درک و شعور و انسانیت بیاموزی...

  • Py LordVaderX
    Py LordVaderX | ۲۷ مهر ۱۳۹۸

    وای دده اینم مثل بیل گیتس می خواهد بچه های افریقایی را موش ازمایشگاهی لابراتور های دارو سازی انگلیس و المان و فرانسه بکند
    المانی ها حیوان های بیچاره را ابکش کردند حالا نوبت ازمایش روی انسان است

    • TiTAN
      TiTAN | ۲۸ مهر ۱۳۹۸

      _|_

مطالب پیشنهادی