ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین تصاویر از کیا اپتیمای جدید منتشر شد؛ تغییرات گسترده در انتظار سدان کره ای

تنها چند روز پس از انتشار تصاویر و تیزرهای مربوط به فیس لیفت هیوندای آزرا، شرکت کیا نیز در اقدامی مشابه چند عکس مبهم از فیس لیفت K5 را منتشر کرد. این اتفاق از آن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ آبان ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

تنها چند روز پس از انتشار تصاویر و تیزرهای مربوط به فیس لیفت هیوندای آزرا، شرکت کیا نیز در اقدامی مشابه چند عکس مبهم از فیس لیفت K5 را منتشر کرد. این اتفاق از آن جهت حائز اهمیت است که K5 در بازارهای بین المللی با نام اپتیما به فروش رسیده و تغییرات موجود، بالاخره به این سدان محبوب نیز راه خواهند یافت.

شرکت کیا در دهه 90 و 2000 میلادی به لحاظ طراحی هیچ حرفی برای گفتن نداشت. اما با سیاست هایی که این خودروساز کره ای و برند مادر آن یعنی هیوندای در پیش گرفتند، اکنون شاهد تولید مدل های جذابی چون استینگر، سول و تلوراید با لوگوی کیا هستیم.

kia optima 2002
نسل اول کیا اپتیما که بین سال های 2000 الی 2005 روی خط تولید قرار داشت

همانطور که در عکس های ضمیمه شده نیز مشخص است، K5 جدید شباهتی با نسخه فعلی نداشته و قسمت های مختلف آن تا حد زیادی متحول شده اند. برای نمونه در نمای روبرو جلوپنجره موسوم به پوزه ببر کیا عریض تر گشته و چراغ های LED روشنایی در روز به تبعیت از کادنزا گرافیکی شبیه به حرف Z پیدا کرده اند.

kia optima 2020 vs kia optima 2019

با کمی دقت بیشتر در تیزرهای اخیر کیا، می توان متوجه شد که قاب آینه های جانبی به مکانی پایینتر انتقال یافته است. در نمای عقب چراغ LED نواری، خط عرضی کرومی و برآمدگی زیبای لبه صندوق از المان های شاخص هستند.

2020-kia-k5 (1)

بی تردید K5 2020 جزو زیباترین خودروها در نمای جانبی خواهد بود، چرا که کاپوت و سقف این سدان کره ای به صورت شیبدار طراحی شده و خط برجسته موجود روی درها، کاراکتری پویا و جذاب به آن بخشیده است. همچنین یک نوار کرومی از روی ستون A آغاز شده و تا انتهای خودرو امتداد می یابد. به طور کلی باید گفت کیا سعی کرده اتاق K5 جدید را همانند اتومبیل های کوپه طراحی کند، درست مثل نسل اخیر سوناتا.

kia optima 2020 vs kia optima 2019 2

در کنار نمای بیرونی، کیا تصویری از داخل کابین و چیدمان اجزای اصلی را نیز منتشر کرده است. این تصویر نشان می دهد که داشبورد K5 یا همان اپتیما طراحی مینیمالی داشته و از یک نمایشگر فوق عریض برای برقراری ارتباط با سیستم اینفوتینمنت استفاده خواهد شد. مثل اکثر خودروهای روز، عقربه های آنالوگ موجود در پشت فرمان نیز جای خود را به صفحه ای تمام دیجیتال می دهند.

2020-kia-k5 (2)

هنوز مشخص نیست که آیا این رندرینگ های دیجیتال به نسخه فیس لیفت K5 تعلق دارند یا نسل جدید آن؛ هر چند با رویه اخیری که کره ای ها در بحث طراحی در پیش گرفته اند، فیس لیفت و نسل جدید به نوعی مفهوم خود را از دست داده اند.

kia optima 2020 vs kia optima 2019 3

متاسفانه خودروساز کره ای درباره زمان رونمایی از K5 جدید حرفی به میان نیاورده است. ناگفته نماند نسل فعلی اپتیما در سال 2015 معرفی شده و تنها چهار سال از عمر آن می گذرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hyhzo
    hyhzo | ۸ آبان ۱۳۹۸

    خاکشون تو سر خودرو ساز داخلی

  • Saeid
    Saeid | ۸ آبان ۱۳۹۸

    مث پراید صبا و ۱۴۱ هه تفاوتش ....

مطالب پیشنهادی