ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوبی
تکنولوژی

۴ مرکز آینده نگرانه در دوبی راه اندازی شد

شیخ محمد بن راشد ال مکتوم نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی روز گذشته ضمن افتتاح چهار مرکز جدید که آینده صنایع کلیدی امارات را مشخص خواهند کرد، اعلام کرد که این کشور الگوی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

شیخ محمد بن راشد ال مکتوم نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی روز گذشته ضمن افتتاح چهار مرکز جدید که آینده صنایع کلیدی امارات را مشخص خواهند کرد، اعلام کرد که این کشور الگوی تازه ای را برای طراحی آینده در نظر گرفته است.

ال مکتوم در سخنرانی خود چنین گفت:

امروز ما چهار مرکز مبتکرانه را راه اندازی میکنیم که روی پیش بینی آینده صنایع هوایی، انرژی، بلاکچین و کارآفرینی تمرکز دارند. هدف نهایی ما این است که چهار لابراتوار یاد شده را به مرکزی برای ارائه نوآوری های آینده بدل کنیم و به لطف این نوآوری ها بخش خدمات و کسب و کار خود را به روز رسانی نماییم. این آزمایشگاه ها از طرح موسوم به UAE Centennial Plan 2071 پشتیبانی می کنند و مبنای ایجاد یک مرکز جهانی برای تست و بررسی نوآوری های آینده را در امارات پی ریزی خواهند کرد.

در مراسم روز گذشته افتتاح این چهار آزمایشگاه جمعی از مقامات عالی رتبه امارات از جمله شاهزاده و شورای شهر دوبی نیز حضور داشتند.

دوبی

این آزمایشگاه ها دقیقا چه وظایفی دارند:

۱- هوایی

این آزمایشگاه تیمی پنج شرکت مطرح هوایی دنیا شامل امارات، ایرباس، جنرال الکتریک، Thales و Collins Aerospace را در بر می گیرد و هدفش پشتیبانی از تحقیقات علمی و پروژه های مهندسی است و قرار است ایده های تازه ای را در رابطه نوآوری های بخش هوایی ارائه کند.

۲- بلاکچین

این آزمایشگاه طی همکاری امارات با IBM قرار است که نهادهای دولتی و ارائه دهندگان تکنولوژی بلاکچین را در یکجا گرد هم آورد تا استفاده از این فناوری را در توسعه محصولات جدید و ارائه خدمات تسهیل نمایند.

۳- انرژی

دوبی

این لابراتوار قرار است که طی همکاری اش با سازمان آب و برق دوبی توسعه نوآوری های آینده در بخش انرژی را در دستور کار خود قرار دهد. این آزمایشگاه در واقع بازوی دیجیتالی سازمان آب و برق دوبی خواهد بود و از تلاش هایی که با هدف ایجاد تغییرات فراگیر در سیستم کاری دولت و استفاده از مدل های جدید صورت می گیرند، حمایت خواهد کرد.

۴- کارآفرینی

این آزمایشگاه شامل همایش ها و کنفرانس های مختلف با موضوعیت Area 2071 می شود و تلاش دارد از کارآفرینان، استارتاپ های متخصص در عرصه تکنولوژی حمایت کند. آزمایشگاه مورد بحث به کارآفرینان کمک می کند طی همکاری شان با سازمان های دولتی به سادگی مجوز فعالیت بگیرند و ابزارها و تاسیسات لازم برای تست و راه اندازی پروژه های آنها را در اختیارشان می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۸ آبان ۱۳۹۸

    خوشبحالشون?
    چقدر به فکر مردمشونن

مطالب پیشنهادی