ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیتابیس مدفوع
علمی

دانشمندان برای تکمیل دیتابیس مدفوع از مردم سراسر دنیا درخواست مشارکت کردند

دو شرکت فعال در عرصه تکنولوژی و سلامت اعلام کرده اند که می خواهند اولین دیتابیس مربوط به تصاویر مدفوع دنیا را بسازند و برای این منظور از همه مردم دنیا درخواست کمک کرده اند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

دو شرکت فعال در عرصه تکنولوژی و سلامت اعلام کرده اند که می خواهند اولین دیتابیس مربوط به تصاویر مدفوع دنیا را بسازند و برای این منظور از همه مردم دنیا درخواست کمک کرده اند.

این کمپین که #GiveAShit For Science نام دارد از مردم می خواهد تصویری از مدفوع خود را تهیه کرده و با مراجعه به آدرس seed.com/poop این تصویر را به دیتابیس جهانی اضافه کنند.

شرکت های دست اندرکار این طرح به ترتیب Seed (شرکت فعال در حوزه علوم میکروبی) و Auggi نام دارند که یک کمپانی فعال در عرصه هوش مصنوعی است و قصد دارد تکنولوژی جدیدی برای تشخیص بیماری های روده ای بسازد.

دیتابیس مدفوع

یکی از اهداف این کمپین افزایش آگاهی های عمومی در رابطه با سلامت روده است که با بررسی شکل کلی مدفوع حاصل می شود.

Ara Katz از هم بنیانگذاران شرکت Seed در این باره گفت:

حوزه هایی مثل مدفوع و باکتری و چیزهای دیگری که ما روی آنها کار میکنیم چندان خوشایند مردم نیستند و تابو به شمار می روند. ما سخت تلاش می کنیم و به دنبال راه هایی هستیم که آگاهی عمومی در رابطه با این موضوعات را بیشتر کنیم.

جدای از مقوله آگاه سازی، جمع آوری دیتا و ایجاد دیتابیس مدفوع میتواند مزایای دیگری هم داشته باشد. به لطف این دیتابیس منابع اطلاعاتی لازم در اختیار محققان سراسر دنیا قرار می گیرد تا به مطالعه نمونه های جمع آوری شده بپردازند. علاوه بر این هدف اصلی برای این کار فراهم نمودن دیتای لازم برای آموزش دادن به الگوریتمی است که عاقبت می تواند انواع مدفوع را تشخیص داده و با ارزیابی آنها سطح سلامت افراد را اعلام کند.

دو شرکت مشارکت کننده در این پروژه معقتدند که جمع آوری اطلاعات و ایجاد دیتابیس مدفوع بالاخره کار را برای پزشکانی که روی تحلیل و بررسی مدفوع کار می کنند راحت تر خواهد کرد و افرادی هم که دچار اختلالات روده ای هستند راحت تر میتوانند روش درمانی مناسب برای خود را با کمک پزشکان پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • porsesh
    porsesh | ۱۰ آبان ۱۳۹۸

    دارن به کجا می‌رسن... از روی تصویر مدفوع هم به حالت پی می‌برن... اینجا با زبون مادری میگی روحم می‌سوزه طرف نمی‌فهمه... تفاوت تا کجا /

مطالب پیشنهادی