ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دویدن به هر میزانی احتمال مرگ زودرس را تا ۲۰ درصد کاهش می دهد

طبق پژوهشی تازه، دویدن به هر میزانی، احتمال مرگ زودرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این پژوهش که توسط محققان دانشگاه ویکتوریای استرالیا انجام شده و نتایج آن در نشریه پزشکی ورزشی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

طبق پژوهشی تازه، دویدن به هر میزانی، احتمال مرگ زودرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این پژوهش که توسط محققان دانشگاه ویکتوریای استرالیا انجام شده و نتایج آن در نشریه پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شده برپایه دیتای ۱۴ تحقیق قدیمی روی ۲۳۲ هزار بزرگسال بریتانیایی صورت گرفته است. در جریان این پژوهش ها که با هدف بررسی عادات افراد انجام شدند این شهروندان برای مدت ۵.۵ الی ۳۵ سال تحت نظر گرفته شدند.

در طول این بازه مجموعا ۲۵۹۵۱ نفر از دنیا رفتند و محققان دریافتند که دویدن تا ۳۰ درصد احتمال مرگ ناشی از بیماری های قلبی و ۲۳ درصد شانس مرگ ناشی از سرطان را کاهش می دهد.

دویدن

براساس گزارشی که گاردین منتشر کرده است تیم تحقیق این نکته را هم بررسی نمودند که آیا مدت زمان یا تناوب دویدن افراد بر طول عمر آنها اثر می گذارد یا خیر اما متوجه شدند که هیچ ارتباطی میان این موارد وجود ندارد و این یعنی صرفا با ۵۰ دقیقه دویدن در هفته می توانید مدت زمان بیشتری عمر کنید.

تناوب یا مدت زمان دویدن تاثیری در این مساله ندارد

افرادی که کمتر از ۲.۵ ساعت در هفته می دویدند، یا کمتر از چهار مرتبه در هفته این فعالیت بدنی را انجام می دادند و یا با سرعت پایین یا متوسط می دویدند در مقایسه با افراد بدون تحرک شانس به مراتب کمتری برای مرگ زودرس داشتند.

مولفان این پژوهش در انتهای مقاله خود به مخاطبان پیشنهاد کرده اند که برای داشتن عمر طولانی تر به هر میزان که می توانند دویدن را در برنامه روزانه خود قرار دهند:

افزایش نرخ مشارکت در دویدن فارغ از شدت آن احتمالا باعث بهبود سلامت و طول عمر جمعیت می شود. هر میزان دویدن حتی اگر هفته ای یک مرتبه باشد بهتر از هرگز ندویدن است اما شدت بالای فعالیت دویدن لزوما باعث کاهش احتمال مرگ به خاطر بیماری های قلبی یا سرطان نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hector_k2
    hector_k2 | ۱۸ آبان ۱۳۹۸

    کاش یکم جامع تر مطالب رو بنویسید اینکه شما یه گزارشی رو ترجمه میکنید در اختیار همگان قرار میدید خیلی خوبه ولی اگه بتونید یه سری مطالب هم خودتون بهش اضافه کنید عالی میشه ، مثلا تو همین مطلب میشه مسیرهای مناسب پیاده روی و دویدن رو تو سطح شهر به همه معرفی کنید، چون با این سطح از الودگی هوا و خفت گیری هایی که انجام میشه هر جایی نمیشه این کار رو انجام داد، چون ضرر این قضیه خیلی بیشتراز منفعتشه

  • Mr. J
    Mr. J | ۱۷ آبان ۱۳۹۸

    من امروز سه ثانیه دویدم. حساب میشه؟

مطالب پیشنهادی