ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتورسیکلت برقی سویک
تکنولوژی

نسخه جدید موتورسیکلت برقی سویک معرفی شد؛ موتور 80 اسب بخاری با طراحی نامتعارف

استارتاپ استرالیایی سویک جدیدترین نمونه‌های آزمایشی موتورسیکلت برقی خود را معرفی کرده است. به گفته مؤسس این کمپانی، در نسخه جدید بیش از ۱۵۰ مشکل نسخه قبلی برطرف شده است. استارتاپ استرالیایی سویک (Savic) توانسته ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

استارتاپ استرالیایی سویک جدیدترین نمونه‌های آزمایشی موتورسیکلت برقی خود را معرفی کرده است. به گفته مؤسس این کمپانی، در نسخه جدید بیش از ۱۵۰ مشکل نسخه قبلی برطرف شده است.

استارتاپ استرالیایی سویک (Savic) توانسته ظاهر جذاب گذشته را حفظ کند و در عین حال بیش‌تر مشکلاتی که تست کنندگان نسخه اولیه گزارش کرده بودند را نیز حذف کند. به گزارش دنیس سویک (Dennis Savic) بیش از ۱۵۰ مورد از مشکلات موتورسیکلت برقی سویک حذف شده تا نسخه فعلی به نسخه نهایی نزدیک‌تر شود.

یکی از مشکلات اصلی نسخه اول موتورسیکلت برقی سویک، باتری مربعی شکل آن بود که پیچیدن را با مشکل مواجه می‌کرد، زیرا لبه‌های آن به زمین گیر می‌کردند. اما در نسخه فعلی این مشکل به کلی برطرف شده و طراحی منحنی‌تری به خود گرفته است. همچنین زین این نسخه نسبت به نسل قبلی بسیار عریض‌تر شده تا سرنشین راحت‌تر از گذشته روی آن بنشیند.

 موتورسیکلت برقی سویک
نسخه قبلی موتورسیکلت برقی سویک

باک آلومینیومی دست ساز نسل قبل همچنان به قوت خود باقیست اما چندان بازنگری در طراحی آن را شاهد هستیم. سویک (Savic) در چند نقطه از این موتور نیز از چرم استفاده کرده که به صورت آپشن در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. نمایشگر ۸ اینچی شخصی‌سازی شده نیز جایگزین نسخه شخص ثالث پیشین شده است تا این استارتاپ ملبورنی به راحتی بتواند در آینده تغییرات گسترده‌تری را روی آن اعمال کند.

موتورسیکلت برقی سویک از چند سیستم کمکی نیز بهره‌مند است که به راندن ایمن آن کمک شایانی می‌کند. این سیستم‌های کمکی شامل سیستم کنترل کشش، ترمز ضد قفل و ترمز‌های شارژ کننده باتری می‌شوند. آخرین مورد به خصوص بسیار حائز اهمیت است، زیرا نیروی به دست آمده از ترمز بسیار به کمک راننده خواهد آمد تا مسافت های بیشتری را براند.

 موتورسیکلت برقی سویک

بهترین مدل موتورسیکلت برقی سویک که آلفا نام دارد، ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد که مجهز به یک باتری ۱۱ کیلو وات ساعتی شده و قادر است مسافت‌های ۲۰۰ کیلومتری را با یک بار شارژ طی کند. توان خروجی موتور برقی آن نیز ۸۰ اسب بخار گزارش شده است. نسخه‌های دلتا با قیمت ۱۱ هزار و ۷۰۰ دلاری و رنج مسافتی ۱۵۰ کیلومتری و اومگا با قیمت ۸ هزار ۹۰۰ دلاری و توان خروجی ۳۳.۵ اسب بخار و برد ۱۲۰ کیلومتری نیز ساخته خواهند شد.

سویک قرار است اولین نسخه‌های این موتور را در مرداد ماه سال آینده به دست ۵۰ مشتری اول خود برساند. این استارتاپ در نظر دارد تا آخرین مراحل اداری برای کسب مجوز تولید این موتورسیکلت را به دست آورد تا بتواند جای پای موتورهای الکتریکی در استرالیا را محکم‌تر از گذشته کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۲۰ آبان ۱۳۹۸

    خیلی جالب بود من خیلی خوشم اومد اگه ایران هم بیاد شاید بخرم

مطالب پیشنهادی