ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

towing-capacity
خودرو

سیستم یدک کشی لندرور؛ آپشنی برای پارک راحت با تریلر [تماشا کنید]

ارایه آپشن های جالب و کاربردی، یکی از شیوه هایی است که خودروسازان مطرح جهانی سعی می کنند با استفاده از آن مشتریان بیشتری را به سمت محصولات خود جذب کنند. این مساله سبب شده، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

ارایه آپشن های جالب و کاربردی، یکی از شیوه هایی است که خودروسازان مطرح جهانی سعی می کنند با استفاده از آن مشتریان بیشتری را به سمت محصولات خود جذب کنند. این مساله سبب شده، مدل های روز دنیا با انبوهی از تجهیزات استاندارد و سفارشی به دست خریداران برسند.

نسل کنونی لندرور دیسکاوری که در سپتامبر 2016 معرفی شده، آپشنی به نام سیستم کمکی پیشرفته یدک کشی (Advanced Tow Assist) دارد که می تواند استفاده روزمره از این شاسی بلند جان سخت را راحت تر از قبل کند.

discovery_towing (6)

آمار لندرور نشان می دهد که حدود 80 درصد از خریداران دیسکاوری از آن برای یدک کشی تریلرهای کوچک، کاروان یا محفظه های حمل اسب استفاده می کنند. سیستم کمکی پیشرفته یدک کشی با هدف کمک به این دسته از خریداران توسعه یافته است.

حتما می دانید که هنگام یدک کشی یک تریلر، حرکت در دنده عقب چالش برانگیز شده و هدایت صحیح تریلر و خودرو به مهارت بالایی نیاز پیدا می کند. سیستم کمکی پیشرفته یدک کشی به گونه ای طراحی شده که می تواند این کار را به طور خودکار انجام دهد. در واقع این سیستم بخشی از هدایت نیمه خودران محسوب شده و پس از مشخص نمودن مقصد، با کنترل فرمان خودرو را به آنجا هدایت می کند. تنها کاری که راننده در طول مانور باید انجام دهد، کنترل پدال گاز و ترمز است.

discovery_towing (3)

همانطور که قابل حدس است، سیستم پیشرفته لندرور برای انجام درست وظیفه خود به دوربین های نصب شده در عقب و سنسورها متکی است. هنگام فعال کردن این قابلیت از طریق دکمه گردان موجود روی کنسول میانی، تصویر قسمت عقب خودرو روی نمایشگر مرکزی به راننده نشان داده می شود.

discovery_towing (2)

برای عملکرد بهتر و دقیق تر راننده باید نوع تریلر متصل شده و فاکتورهایی مثل تعداد محور و ابعاد تقریبی آن را وارد سیستم کند. بد نیست اشاره کنیم به غیر از لندرور کمپانی آلمانی آئودی نیز سیستم مشابهی را برای کراس اوور Q7 عرضه کرده است. در ویدیوی زیر می توانید کلیپی از عملکرد سیستم کمکی پیشرفته یدک کشی لندرور را مشاهده فرمایید.

اما نکته تامل برانگیز اینکه خودروسازان مختلف تعاریف متفاوتی از آپشن برای مشتریان خود ارایه می کنند؛ در حالی که شرکتی مثل لندرور سیستم کمکی پیشرفته یدک کشی خود را به عنوان آپشن در نظر می گیرد، خودروسازانی (بخوانید مونتاژکاران) هم هستند که برداشت خود از آپشن را تا حد یک زه ساده پلاستیکی تنزل می دهند! همین برداشت متفاوت می تواند گویای تفاوت هایی بسیار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • linkin park
    linkin park | ۱۰ آذر ۱۳۹۸

    با نخریدن جنس آشغال پول خود را دور نریزید...

  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۹ آذر ۱۳۹۸

    پاراگراف اخرش یه کتاب حرف بود.....

مطالب پیشنهادی