ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تسلا سایبرتراک از شوآف تا واقعیت

چندی پیش بود که کمپانی تسلا پس از تبلیغات گسترده بالاخره از اولین پیکاپ خود رونمایی کرد. همانطور که به اطلاعتان رساندیم، این پیکاپ سایبرتراک نام دارد و طی مراسمی اختصاصی در کالیفرنیا توسط ایلان ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

چندی پیش بود که کمپانی تسلا پس از تبلیغات گسترده بالاخره از اولین پیکاپ خود رونمایی کرد. همانطور که به اطلاعتان رساندیم، این پیکاپ سایبرتراک نام دارد و طی مراسمی اختصاصی در کالیفرنیا توسط ایلان ماسک رونمایی شد.

یکی از ویژگی‌هایی که ایلان ماسک در مراسم رونمایی از سایبرتراک بر آن تاکید داشت، مقاومت بسیار بالای سازه و اتاق این پیکاپ برقی بود. به گفته مدیرعامل تسلا، به دلیل یکسان بودن جنس بدنه با راکت استارشیپ اسپیس‌اکس، سایبرتراک در مقایسه با سایر پیکاپ‌های بنزینی، از استحکام بیشتری برخوردار است.

پس از معرفی تسلا سایبرتراک، برخی سایتها و نشریات خودرویی در مصاحبه با کارشناسان طراحی و مهندسی، نظرات آن ها را در خصوص این خودرو جویا شدند و حتی شعبه استرالیایی موسسه یوروانکپ ( معروفترین مرکز تست تصادف خودرو ) با انتشار گزارشی از ایرادات فاحش در طراحی این خودرو که مانع کسب استانداردهای تولیدی لازم می‌شود پرده برداشت.

نکته جالب اینکه تقریبا ۹۰ درصد کارشناسان در خصوص غیراستاندارد بودن طراحی بدنه‌ سایبرتراک متفق القول بودند.

اما آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید یک رندر دیجیتالی است که توسط سایت Motor1 تهیه و منتشر شده و در واقع تصویری مجازی از نسخه قابل تولید و اصلاح شده سایبرتراک را نمایش می‌دهد.

سایبرتراک

تغییر ابعاد کلی چراغهای جلو ، اضافه نمودن برف پاک کن و دوربینهای جانبی، تغییر ابعاد تایرها به اندازه استاندارد، تعدیل و اصلاح زوایای تیز بدنه خودرو و کاهش ارتفاع کلی خودرو از سطح زمین بخشی از اصلاحاتی است که از دیدگاه کارشناسان Motor1 برای تولیدی شدن تسلا لازم و اجتناب ناپذیر بوده و سایبرتراک تنها در صورت بازنگری در طراحی و بدنه قادر به کسب استانداردهای تولیدی خواهد بود.

همچنین ظاهرا موقعیت قرار گیری چراغ های خطی عقب در تسلا تراک بر استانداردها منطبق نیست، همچنین طراحی ستون C پرشیب خودرو نیز مانعی برای گذاشت و برداشت آسان محموله ها از طرفین خودرو خواهد بود که یک نقطه ضعف جدی در مقایسه با سایر وانت های موجود در بازار محسوب می شود و ظاهرا تسلا هم بخاطر مقاومت شاسی نمی تواند این بخش را اصلاح کند.

هنوز مشخص نیست که آیا تسلا سایبرتراک دقیقا با همین شکل و شمایل وارد فاز تولید خواهد شد یا خیر، اما بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد مدل به نمایش گذاشته شده، نسخه نهایی نیست. برای نمونه این مدل فاقد اجزای مهمی چون برف‌پاک‌کن‌ و چراغ راهنما بوده و بعید است که نسخه تولیدی با همین رینگ‌ها و تایرها به دست مشتریان برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

    چی میگی
    حاضرم شرط ببندم موقعی که بنز اومد کلا استاندارد هارو پودر کرد ??

  • آریا
    آریا | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

    این اینقدر زوایای تیزی داره که اگر با یک عابر تصادف کنه . عابر رو نصف میکنه

    • Javad Fathi
      Javad Fathi | ۱۵ آذر ۱۳۹۸

      خدابیامرز قسمتش بود

مطالب پیشنهادی