ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش رمزارز
تکنولوژی

کره جنوبی از فروشندگان رمزارز مالیات می‌گیرد

دولت کره جنوبی در حال تدوین قانونی برای اخذ مالیات از سود فروش رمزارز است که احتمالا از سال آینده اجرایی می شود. کره جنوبی یکی از فعال ترین بازارها برای داد و ستد رمرزارز ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۵

دولت کره جنوبی در حال تدوین قانونی برای اخذ مالیات از سود فروش رمزارز است که احتمالا از سال آینده اجرایی می شود.

کره جنوبی یکی از فعال ترین بازارها برای داد و ستد رمرزارز و ذخیره آن به عنوان دارایی است. یکی از دلایل گسترش این فعالیت ها زیرساخت های فناوری قوی و فقدان چارچوبی مشخص برای اخذ مالیات از فعالان حوزه رمزارز بود، حالا اما وزارت اقتصاد آستین ها را برای مالیات بستن بر سود حاصل از فروش بیت کوین بالا زده است. یکی از مسئولان این وزارتخانه در این باره می گوید: «بحث هایی در این رابطه جریان دارد و طرح آن تا نیمه اول سال ۲۰۱۹ نهایی می شود».

فروش رمزارز

پارلمان کره جنوبی هم در حال کار روی طرحی برای وضع مالیات بر رمزارزها است. در صورتی که این طرح هم مشابه دیگر برنامه های مالیات بر سود فروش باشد، شهروندان این کشور به ارائه تاریخچه ای دقیق از داد و ستد رمزارز ملزم می شوند. صرافی های ارز دیجیتال هم باید برای هر کاربر پرونده ای جداگانه ایجاد کنند که در آن اطلاعات شخصی و تجاری افراد ذخیره می شود. بسیاری از صرافی ها همین حالا هم فرآیندهای شناسایی هویت مشتری (KYC) را برای تبادل حجم قابل توجهی از رمزارز انجام می دهند. اتصال حساب های بانکی به اکانت صرافی هم امری متداول است.

برخی بر این باورند که اخذ مالیات از بیت کوین و دیگر رمزارزها با ماهیت آنها در تضاد است. در واقع هرچند دولت به این بهانه که خرید و فروش رمزارز به سود مالی منجر می شود، در پی مالیات بستن بر آنها است اما ایجاد دیتابیسی از مالکان رمزارز و تراکنش های آنها می تواند به کنترل دولت بر این بازار منجر شود.

سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) نیز فرم هایی را منتشر کرده که در آن از مالیات دهندگان سوالاتی در مورد خرید و فروش رمزارز پرسیده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی