ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شباهت عجیب جگوار F-Type جدید با مزراتی گیبلی

جگوار چند روز قبل از مدل فیس لیفت شده F-Type پرده برداری کرد. گفته می شود مهندسان این کمپانی بیشترین وقت خود را در دو بخش طراحی ظاهری و استفاده از جدیدترین فن آوری ها ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

جگوار چند روز قبل از مدل فیس لیفت شده F-Type پرده برداری کرد. گفته می شود مهندسان این کمپانی بیشترین وقت خود را در دو بخش طراحی ظاهری و استفاده از جدیدترین فن آوری ها گذاشته تا این کوپه را برای رقابت با نسل جدید خودروهای اسپرت همچون پورشه 911 آماده کنند.

جگوار با ارتقا سیستم اطلاعات و سرگرمی و بالا بردن کیفیت قطعات اتاق همچون مدل I-Pace حس لوکس گرایی بیشتری در این نسخه به نسبت مدل های قبلی قرار داده است.

شاید مهم ترین خبر در بخش قوای محرکه F-Type عدم عرضه موتور V-6 باشد. موتور V-8 سوپرشارژر شده 5 لیتری کلاسیک جگوار در دو مدل با قدرت 567 اسب بخار در دور 6500 rpm و 444 اسب بخار در دور 6000 rpm دو مدل رده بالای F-Type خواهد بود. به علاوه موتور پایه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر شده جگوار با نام اینجنیوم  نیز برای این کوپه جذاب در نظر گرفته شده است که توانایی تولید حداکثر قدرت 296 اسب بخار در دور 5500 rpm را دارد.

قدرتمندترین مدل نیز با موتور 567 اسب بخاری تنها با سیستم انتقال قدرت به هر چهارچرخ عرضه خواهد شد و خریداران با انتخاب بسته R تنظیمات اسپرت تری برای بخش سیستم تعلیق و فنربندی دریافت خواهند کرد. این مدل برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.5 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 300 کیلومتر بر ساعت می رسد.

دو مدل دیگر 444 و 296 اسب بخاری نیز در هر دو نسخه R-Dynamic و پایه عرضه خواهند شد. مدل 444 اسب بخاری به 4.4 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و مدل 296 اسب بخاری نیز به 5.4 ثانیه زمان احتیاج دارد.

همچنین خریداران مدل 444 اسب بخاری می توانند قوای محرکه چهارچرخ را انتخاب کنند اما مدل 296 اسب بخاری تنها به صورت محور متحرک عقب عرضه می شود.

با این وجود مدل 4 سیلندر از نظر وزنی شرایط بهتری دارد و در حدود 120 کیلوگرم سبک تر است (1520 کیلوگرم در برابر 1640 کیلوگرم مدل V-8) سنگین وزن ترین مدل F-Type نیز مدل سقف تاشو با سیستم انتقال قدرت به هر چهارچرخ است که وزنی برابر با 1760 کیلوگرم دارد.

همه مدل های F-Type از سیستم اگزوز اسپرت با قابلیت تنظیم صدا بهره می برند تا در صورت حضور در محل هایی که صدای موتور باعث آزار دیگر افراد می شود مالک قابلیت انتخاب حالت "ساکت" را برای سیستم اگزوز در اختیار داشته باشد.

با این که ابعاد کلی خودرو تغییر نکرده اما سر طراح شرکت جگوار می گوید:

ما از زمان توسعه مدل اولیه F-Type در سال 2011 به دنبال این بودیم تا زیباترین خودروی اسپرت بازار را طراحی کنیم. هرچند که ابعاد کلی خودرو تغییری نکرده است، اما طراحی سپر، کاپوت و گلگیر ها به گونه ای صورت گرفته تا خودرو طویل تر و پهن تر به نظر برسد.

در خصوص ظاهر این خودرو لازم به ذکر است که در نمای جلو شاهد یک جلو پنجره بزرگ گریل با دو ورودی هوا در دو طرف سپر هستیم و چراغ LED جدید جگوار نیز به صورت افقی ظاهر بشدت اسپرت و جدی به جگوار F-Type داده است.

اما در طرف مقابل پس از معرفی نسخه فیس لیفت، انبوهی از کارشناسان از شباهت انکار پذیر مدل تازه جگوار به مزراتی گیبلی سخن می گویند که اتفاقا در ایران نیز حضور دارد و در زمره خودروهای جذاب بازار قرار می گیرد. عجیب آنکه سر طراح جگوار نیز علیرغم مشاهده این انتقادات در شبکه های اجتماعی، تاکنون پاسخ روشنی به این شباهت انکار ناپذیر نداده است.

در نمای عقب اما شاهد تغییرات گسترده ای نیستیم زیرا جگوار این مدل را به گونه ای طراحی کرده است که در تمامی زمان ها جلوه زیبا و گیرایی داشته باشد. همچنین مشتریان جگوار طراحی این بخش را بسیار دوست دارند.

در داخل اتاق نیز از دو صفحه نمایش بزرگ استفاده شده است. صفحه نمایش اول 10 اینچی در مرکز داشبورد که قابلیت اتصال به نرم افزار اپل کار پلی را دارد. پشت آمپری نیز یک صفحه نمایش دیجیتال جدید 12.3 اینچی است.

F-Type

مدل پایه قیمتی برابر با 54 هزار پوند خواهد داشت و مدل کانورتیبل V-8 قیمتی برابر با 102 هزار پوند دارد.

جگوار سال گذشته 7900 دستگاه F-Type تولید کرده است و بالاترین رقم فروش این کوپه در سال 2015 و فروش 12 هزار دستگاهی است.

جگوار در بازار رقبای بسیار سرسخت و جدیدی همچون پورشه 911، بی ام و Z4، تویوتا سوپرا، پورشه کیمن و... پیش روی خودرو دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی