ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققین از ارتباط بین اضافه کار و ابتلا به فشار خون نهان می‌گویند

انجمن قلب آمریکا طی تحقیقاتی ۵ ساله به این نتیجه رسیده است که اضافه کاری باعث می‌شود نوعی فشار خون کشنده در افراد توسعه یابد که حتی توسط چکاپ‌های پزشکان نیز شناسایی نمی‌شود. متخصصین قلب ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

انجمن قلب آمریکا طی تحقیقاتی ۵ ساله به این نتیجه رسیده است که اضافه کاری باعث می‌شود نوعی فشار خون کشنده در افراد توسعه یابد که حتی توسط چکاپ‌های پزشکان نیز شناسایی نمی‌شود. متخصصین قلب نام این بیماری را فشار خون نهان یا پنهان گذاشته‌اند که ممکن است به دلیل سختی شناسایی آن، نتوان درمانی برای این بیماری ارائه داد.

فشار خود بالا، بیماری خطرناکی بوده که در صورت عدم درمان، ممکن است دیگر بیماری‌های قلبی و عروقی، مشکلات بینایی و حتی نارسایی کلیوی را ایجاد کند. به همین دلیل برای پیدا کردن علت فشار خون، ابتدا باید توسط دکتر تشخیص داده شود. در نتیجه فشار خون نهان بسیار خطرناک خواهد بود. اکنون بیایید با هم بررسی کنیم که چقدر احتمال توسعه این مدل از فشار خون وجود دارد.

فشار خون نهان

بر اساس گزارشی که انجمن قلب آمریکا منتشر کرده است، کارمندانی که در هفته ۴۹ ساعت یا بیشتر کار می‌کنند نسبت به افرادی که ۳۵ ساعت یا کمتر کار می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر ریسک مبتلا شدن به فشار خون نهان دارند. این نوع از فشار خون از این جهت خطرناک خواهد بود که تنها در حین کار، شناسایی می‌شود و معمولا با توقف کار و بازگشتن فرد به خانه، سطح فشار خون هم به حالت نرمال باز می‌کردد. در صورتی که این بیماری درمان نشود، احتمال دچار شدن به بیماری‌های ذکر شده وجود دارد.

اما اوضاع از این هم بدتر است. کارمندانی که اضافه کاری دارند، ۶۶ درصد بیشتر ممکن است به فشار خون بالای پایدار مبتلا شوند. این نوع بیماری بدان معناست که حتی پس از پایان کار، سطح فشار خون به حالت نرمال باز نمی‌گردد و فرد همچنان فشاری خونی بالا خواهد داشت. این بیماری بسیار خطرناک است زیرا کل زمان شب و روز، سطح فشار خون شخص بالاست. از طرفی اما درمان آن از فشار خون نهان ساده‌تر است، زیرا پزشکتن راحت‌تر می‌توانند علل آن را پیدا کنند.

فشار خون نهان

البته در این گزارش می‌بینم افرادی که بین ۴۱ تا ۴۸ ساعت در هفته کار می‌کنند، با احتمال کمتری بیماری فشار خون پایدار را توسعه می‌دهند و با احتمال ۴۲ درصد به پیشواز این بیماری خواهند رفت. همچنین احتمال دچار شدن این افراد به بیماری فشار خون نهان، در حدود ۵۴ درصد ارزیابی شده است. این احتمالات بدون در نظر گرفتن عامل‌های دیگر مانند BMI، سیگار و دیگر عوامل این چنینی، تخمین زده شده است.

انجمن قلب آمریکا می‌گوید فاکتورهایی وجود دارد که احتمال دچار شدن به بیماری‌های فشار خونی را افزایش می‌دهد. این عوامل از نظر انجمن قلب آمریکا شامل، نداشتن اختیارات کافی در محل کار، درخواست‌های بی‌جا از طرف بالادستان و احتمالا دیگر فاکتورهای روتین محیط کار می‌شود. بدین ترتیب اگر کارمندی هستید که فشار زیادی رویتان است، بهتر است با رئیس خود گپی بزنید و این مقاله را به او نشان دهید، زیرا داشتن کارمندی سالم، به مراتب بهتر است داشتن کارمندی مرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی