ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین 1DX مارک ۳
تکنولوژی

کانن نسل سوم دوربین 1DX را معرفی کرد؛ فیلمبرداری 5.5K برای حرفه ای‌ها

کمپانی ژاپنی کانن پرچمدار جدید دنیای عکاسی را در نمایشگاه CES معرفی کرده است. دوربین 1DX مارک ۳ با سنسوری ۲۰.۱ مگاپیکسلی و قابلیت فیلم‌برداری 5.5k به خوبی پاسخ نیاز علاقه‌مندان به عکاسی حرفه‌ای را ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۰۵:۳۴

کمپانی ژاپنی کانن پرچمدار جدید دنیای عکاسی را در نمایشگاه CES معرفی کرده است. دوربین 1DX مارک ۳ با سنسوری ۲۰.۱ مگاپیکسلی و قابلیت فیلم‌برداری 5.5k به خوبی پاسخ نیاز علاقه‌مندان به عکاسی حرفه‌ای را خواهد داد.

سنسور این دوربین ۲۰.۱ مگاپیکسلی بوده و کانن آن را با هدف سرعت و کاهش نویز طراحی کرده است. دوربین 1DX مارک ۳ از پردازنده دیجیک ایکس استفاده می‌کند که امواج عکس‌ها را از بین می‌برد و در عین حال حس شفافیت در عکس‌ها را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این سرعت خواندن این سنسور نیز بالاتر رفته تا عکس‌برداری پیوسته را آسان‌تر کند. در کل این سنسور در حدود ۳ برابر از نسل قبلی خود سریع تر است.

دوربین 1DX مارک ۳

کانن همچنین پشتیبانی از فرمت عکس ۱۰ بیتی HEIF را در دوربین 1DX مارک ۳ قرار داده تا گستره دینامیکی عکس‌ها را بهبود ببخشد. ایزو در این دوربین نیز در حالت نرمال بین بازه ۱۰۰ تا ۱۰۲۴۰۰ قرار می‌گیرد. کانن می‌گوید برای بهبود کیفیت عکاسی، دوربین 1DX مارک ۳ می‌تواند گستره ایزو خود را تا عدد خارق‌العاده ۸۱۹۲۰۰ نیز افزایش دهد.

علاوه بر این، علاقه‌مندان می‌توانند با سرعت ۱۶ فریم بر ثانیه نیز عکاسی کنند که نسبت به نسل گذشته بهبود ۲ فریمی داشته است.تعداد نقطه‌های فوکوس منظره‌یاب اپتیکال آن نیز از ۱۹۱ نقطه تشکیل شده که علاوه بر آن، ۱۵۱ نقطه منقطع نیز دارد. این منظره‌یاب سیستم تشخیص چهره و سر بهبود یافته نیز دارد. کانن می‌گوید دوربین 1DX مارک ۳ می‌تواند چشم‌های کاربران را نیز دنبال کرده و حتی اگر چشم آن‌ها از کادر بیرون رفت هم به صورت خودکار سر آن‌ها را دنبال کند.

کانن علاقه‌مندان به فیلم‌برداری را نیز فراموش نکرده و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 5.5K را در دوربین 1DX مارک ۳ تعبیه کرده است. علاوه بر این کاربران می‌توانند با کیفیت 4k در ابعاد DCI نیز فیلم‌برداری کنند. این دوربین ویدیو ها را با کیفیت ۱۰ بیت و با سرعت ۳۴۰ مگابیت در ثانیه ضبط خواهد کرد که با فرمت HEVC ذخیره خواهند شد. کانن در دوربین 1DX مارک ۳ از تکنولوژی پیکسل دوگانه برای فیلم‌برداری نیز استفاده کرده که این دوربین را به اولین دوربین حرفه‌ای کمپانی ژاپنی تبدیل می‌کند که از این تکنولوژی استفاده می‌کند.

دوربین 1DX مارک ۳

دوربین 1DX مارک ۳ از پورت USB 3.1 نسل دوم بهره می‌برد و می‌تواند عکس‌ها و ویدیو‌های ثبت شده را از طریق وای فای و پورت لن نیز به کامپیوتر یا گوشی هوشمند انتقال دهد. بلوتوث و GPS نیز در این دوربین تعبیه شده‌اند. بدنه این دوربین نیز در برابر ضربه مقاوم بوده و ۱۴۴۰ گرم وزن دارد همچنین بدنه از لرزش‌گیر تصویر دیجیتال ۵ جهته استفاده می‌کند.

کاربران برای خرید بدنه دوربین 1DX مارک ۳ کانن باید ۶۵۰۰ دلار پرداخت کنند. این دوربین از اواسط ماه بعدی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی