ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استاندارد جدید بلوتوث بر افزایش کیفیت صدا تمرکز می‌کند

بلوتوث از استاندارد جدیدی برای افزایش کیفیت انتقال صدا استفاده خواهد کرد. این خبری است که SIG (متولی توسعه بلوتوث) در حاشیه نمایشگاه CES اعلام کرد. استاندارد جدید «LE Audio» نام دارد و قرار است با ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۰۷:۵۴

بلوتوث از استاندارد جدیدی برای افزایش کیفیت انتقال صدا استفاده خواهد کرد. این خبری است که SIG (متولی توسعه بلوتوث) در حاشیه نمایشگاه CES اعلام کرد. استاندارد جدید «LE Audio» نام دارد و قرار است با مصرف انرژی کمتر در زمان استفاده از این فناوری، کیفیت بیشتری را در زمینه انتقال صدا ارائه دهد.

حالا با استفاده از این استاندارد جدید برای انتقال صدا، دستگاه‌ها به شکل خودکار از ابزارهای کمک به شنوایی پشتیبانی خواهند کرد. از سوی دیگر با ویژگی «Broadcast Audio» که به استاندارد جدید اضافه شده، کاربر می‌تواند به سادگی صدایی که از طریق بلوتوث در حال شنیدن آن است را به اشتراک بگذارد.

قابلیت به اشتراک گذاری صدا می‌تواند در آینده موارد استفاده شخصی یا حتی تجاری هم داشته باشد. در کنار اینکه شما به راحتی می‌توانید آنچه گوش می‌دهید را به یک دستگاه دیگر هم به اشتراک بگذارید، تصور کنید در جایی مانند فرودگاه هستید و یک شرکت می‌تواند از طریق همین تکنولوژی، پیام خود را صرفاً برای شما یا افرادی که در محل خاصی حضور دارند، ارسال کند.

از سوی دیگر LE Audio، از یک کدک جدید استفاده می‌کند که «LC3» (یا Low Complexity Communication Codec) نام دارد. متولی‌ توسعه بلوتوث وعده می‌دهد که این کدک در کنار مصرف انرژی کمتر، کیفیت بیشتری در انتقال صدا دارد.

تکنولوژی جدیدی که در بلوتوث به کار گرفته شده و احتمالاً تا سال آینده به موبایل‌ها می‌رسد، به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها هم اجازه می‌دهد تا استفاده بیشتری از این فناوری در اپ‌های خود داشته باشند، بدون اینکه باتری موبایل کاربر بی‌دلیل استفاده شود.

قابلیت مهم دیگری که در این استاندارد وجود دارد، اضافه شدن این ویژگی است که حالا یک کاربر می‌تواند چند استریم صوتی را به شکل هم‌زمان روی دستگاهش دریافت کند. توسعه‌دهندگان تکنولوژی بلوتوث در همین رابطه می‌گویند این قابلیت به شرکت‌های دیگر کمک می‌کند تا هدفون‌های وایرلس واقعی و بسیار باکیفیتی بسازند.

SIG به عنوان متولی توسعه بلوتوث، اعلام کرده است که ویژگی‌های LE Audio در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به بلوتوث اضافه می‌شوند. احتمالاً تا سال آینده، بیشتر موبایل‌ها از فناوری جدید بلوتوث استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی