ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گجت پوشیدنی
تکنولوژی

تضعیف قابلیت حذف نویز فعال ایرپاد پرو اپل پس از بروزرسانی

یکی از نقاط قوت ایرپاد پرو اپل، توانایی حذف فعال نویز محیط است. هدفون‌های سفید کوچک اپل به صورت شگفت‌انگیزی می‌توانند صداهای اطراف را به حداقل برسانند تا جایی که عملا شما را از محیط ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

یکی از نقاط قوت ایرپاد پرو اپل، توانایی حذف فعال نویز محیط است. هدفون‌های سفید کوچک اپل به صورت شگفت‌انگیزی می‌توانند صداهای اطراف را به حداقل برسانند تا جایی که عملا شما را از محیط اطراف جدا کند، ولی پس از بروزرسانی جدید اپل دیگر مانند گذشته نیستند و به گفته بسیاری از کاربران کمی از شدت حذف نویز آن کاسته شده است.

زمانی که ایرپاد پرو اپل را در دیجیاتو بررسی کردیم، قابلیت حذف نویز فعال آن ما را شگفت‌زده کرد. با این حال به نظر می‌رسد که اپل با آپدیت نسخه 2C54، مقداری شدت حذف نویز را دست‌کاری کرده و کمی از آن کاسته است. البته بسیاری از کاربران می‌گویند که این اتفاق پیش از آپدیت اخیر رخ داده و در اصل اپل آزمایش‌های خود با شدت حذف نویز محیط را با آپدیت 2B588 که در آبان منتشر کرد، کلید زده بود.

از آن جایی که این قابلیت نسبی است و آن را به سادگی نمی‌شود اندازه‌گیری کرد، نمی‌توان به درستی صحت این قضیه را تشخیص داد. وب سایت Rtings تایید می‌کند که یک سری پارامترها تغییر کرده‌اند: برای مثال این وب سایت می‌گوید اپل در دو آپدیت خود در پروفایل‌های صدای ایرپاد پرو تغییرات زیادی انجام داده است. این نکته هم فراموش نکنید که اپل آپدیت اخیر خود یا همان نسخه 2C54 را از دسترس کاربران خارج کرده که دلایل آن هنوز معلوم نیست.

ایرپاد پرو

اما اگر با خود فکر می‌کنید که به سادگی می‌توانید از آپدیت ایرپاد پرو خود طفره بروید، خبرهای بدی برایتان داریم. آپدیت کردن ایرپاد‌های اپل تماما در پس‌زمینه اتفاق می‌افتد و شما به عنوان کاربر هیچ دخل و تصرفی در آن ندارید. سناریو آپدیت ایرپاد پرو این گونه است:

  • شما اقدام به شارژ ایرپاد پرو می‌کنید.
  • از آن جایی که کیس ایرپاد نزدیک آیفون شما قرار دارد، فرآیند بروزرسانی به صورت خودکار آغاز می‌شود.
  • ایرپاد شما آپدیت می‌شود.

این فرایند در عین سادگی، مشکلاتی هم برای کاربران به وجود می‌آورد. یک از آن‌ها هم همین آپدیت‌های پر باگ است، زیرا شما نمی‌توانید از وقوع آن جلوگیری کنید یا این که پس از بروزرسانی، به نسخه قبلی برگردید؛ در عوض اپل این تصمیمات را برای شما می‌گیرد. البته از زاویه دیگری نیز می‌توان به این قضیه نگاه کرد.

در ابتدا بگذارید این قضیه را روشن کنیم که قابلیت حذف نویز فعال هنوز به قوت خود باقیست و هنوز هم به خوبی صداهای اضافی محیط اطراف را از حذف می‌کند، ولی تنها مانند گذشته عمل نکرده و از شدت آن کمی کاسته شده است. اکنون به سراغ فرضیه خودمان می‌رویم. اپل نمی‌گذارد که کاربر شدت حذف نویز فعال محیط را تغییر دهد. تنها گزینه‌هایی که کاربر در اختیار دارد، خاموش و روشن است. از همین رو ممکن است بسیاری با کیپ شدن گوش خود مشکل داشته باشند و حتی گزارشاتی هم از حالت‌های گیجی در این نوع کاربران وجود دارد که به دلیل همین کیپ شدن گوش است.

ایرپاد پرو

در نتیجه احتمال می‌رود اپل بی آن که به کسی بگوید از شدت حذف نویز فعال کاسته تا این گونه مشکلات را حل و فصل کند. ایرادی که به این قضیه وارد می‌شود، این است که چرا اپل نمی‌گذارد هر کس به میل خود، شدت حذف نویز فعال ایرپاد پرو را تغییر دهد. پاسخ اصلی آن می‌توان پیچیدگی کار با ایرپاد باشد ولی به هر حال این گونه مشکلات برای محصول ۲۵۰ دلاری، چندان قابل قبول نیست. شما هم به عنوان کاربر کاری از دستتان ساخته نیست و باید صبر کنید اپل این مشکل را برطرف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • amirreza
    amirreza | ۲۸ دی ۱۳۹۸

    قیمتش چنده؟

  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۲۸ دی ۱۳۹۸

    هدفون‌های مشابه از طریق نرم‌افزار نصب شده روی گوشی براحتی این قابلیت (تغییر شدت نویز کنسلینگ) رو در اختیار مصرف‌کننده قرار میدن. بعید میدونم پیچیدگی مهندسی خاصی نیاز باشه

    • کورش چایچی
      کورش چایچی | ۲۸ دی ۱۳۹۸

      منظور از پیچیدگی، کار با خود ایرپاد پرو بود. یه این دلیل که اپل همیشه سعی داره کار با محصولاتش رو ساده کنه که بعضا به کمبود امکانات هم تبدیل شده. از لحاظ مهندسی درسته کار خاصی نباید انجام بده.

مطالب پیشنهادی