ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین مونوکروم M10
تکنولوژی

رونمایی لایکا از دوربین M10 با سنسور سیاه و سفید

لایکا سه سال پس از معرفی دوربین M10 مدل جدیدی را بر اساس همان ویژگی های ظاهری و طراحی معرفی کرده، با این تفاوت که نسخه جدید با سنسور ۴۰ مگاپیکسلی مونوکروم همراه شده است. دوربین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۴

لایکا سه سال پس از معرفی دوربین M10 مدل جدیدی را بر اساس همان ویژگی های ظاهری و طراحی معرفی کرده، با این تفاوت که نسخه جدید با سنسور ۴۰ مگاپیکسلی مونوکروم همراه شده است.

دوربین مونوکروم M10 نخستین محصول لایکاست که به سنسور ویژه عکاسی سیاه و سفید مجهز شده است. این تراشه فول فریم ۴۰ مگاپیکسلی با سنسورهای ۴۷ مگاپیکسلی پیاده شده در مدل های Q2  و SL2 تفاوت داشته و در میان اعضای سری M از بالاترین رزولوشن برخوردار است. سطح حساسیت  ISO هم بین ۱۶۰ تا ۱۰۰ هزار عنوان شده که نسبت به تمامی مدل های قبلی گسترده تر است.

رنج فایندر M10 جدای از سنسور خاص اساسا همان M10-P چند سال قبل با بدنه مشکی مات است. جالبترین مساله در مورد این دوربین نه شاتر کم صدا، صفحه لمسی یا اتصال وا‌ی‌فای بلکه فقدان قابلیت فیلمبرداری است که به گفته سازنده به خاطر عدم استفاده کاربران در مدل های قبلی، کنار گذاشته شده است.

دوربین های مونوکروم از اوایل دهه گذشته یکی از بحث برانگیزترین محصولات لایکا بوده اند چرا که علی رغم قیمت بسیار بالا، از نظر فیزیکی توانایی ثبت تصاویر رنگی را ندارند. با این حال لایکا بر این باور است که کیفیت عکس های سیاه و سفید در این دوربین ها به مراتب از تصاویر رنگی ویرایش شده بالاتر است.

هرچند ادعای لایکا در مورد کیفیت بالاتر خروجی دوربین M10 در قیاس با تصاویر سیاه و سفید شده در ویرایشگر درست است اما اگر شما تنها گاهی اوقات اقدام به ثبت چنین عکس هایی می کنید، این دوربین ۸۳۰۰ دلاری چندان به کارتان نخواهد آمد و بهتر است با نرم افزارهای قدرتمند ویرایش کارتان را راه بیندازید. اما اگر جزو عکاسانی هستید که به جزییات اهمیت زیادی داده و تصاویر را در ابعاد بسیار چاپ می کنید، از همین امروز امکان خرید دوربین M10 را دارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی