ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقشه تام تام
تکنولوژی

توافق هواوی و تام‌تام برای ارائه جایگزین گوگل مپس

درام پایان ناپذیر بین هواوی و ایالات متحده باعث شده کمپانی چینی با تمام توان در پی رهایی از قید سرویس ها و فناوری های آمریکایی باشد. چینی ها در جدیدترین مورد از تلاش های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۵

درام پایان ناپذیر بین هواوی و ایالات متحده باعث شده کمپانی چینی با تمام توان در پی رهایی از قید سرویس ها و فناوری های آمریکایی باشد. چینی ها در جدیدترین مورد از تلاش های خود برای یافتن گزینه های جایگزین، سراغ نقشه و مسیریاب رفته اند.

بسیاری از مسیریاب ها و نقشه های جایگزین گوگل مپ از دیتایس جمع سپاری OpenStreetMap استفاده می کنند اما هواوی ترجیح داده به جای آن با یکی از نام های مطرح در زمینه مسیریابی به نام کمپانی تام تام (TomTom) همکاری کرده و از نرم افزار نقشه آنها استفاده کند.

Remco Meerstra، سخنگوی تام تام مدعی شده که دو طرف از مدتی قبل با هم به توافق رسیده اند اما به دلایلی تا کنون آنرا علنی نکره بودند. هرچند هنوز جزییات این توافق اعلام نشده اما مهمترین مزیت استفاده از نقشه تام تام این است که دفتر مرکزی این شرکت در هلند واقع شده و شامل تحریم های آمریکا علیه این شرکت نمی شود.

نقشه تام تام

سرویس نقشه این کمپانی یکی از جامع ترین پلتفرم های مسیریابی در دنیاست و حتی از برخی جهات نظیر نمایش خطوط و تقاطع های ریلی یک گام جلوتر از رقبا قرار دارد. تام تام با استفاده از همین پلتفرم محصولاتی جانبی نظیر سیستم خودران اختصاصی با قابلیت تشخیص اجسام و برنامه ریزی خودرو برای حرکت از یک مکان به مکان دیگر را توسعه داده است.

هواوی با تکیه بر کسب و کار رو به رشد تام تام و حجم عظیم داده های نقشه آنها می تواند پلتفرم ها و اپ های بسیاری را توسعه دهد. تلاش های هواوی برای استقلال از سرویس های آمریکایی به همین جا ختم نمی شود و این شرکت علاوه بر توسعه چیپست و سیستم عامل اختصاصی، هزینه هنگفتی را برای توسعه اپ استور و جذب برنامه نویسان کنار گذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی