ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک گوشی
تکنولوژی

هک گوشی با دستگاه منحصر به فرد Cellebrite [تماشا کنید]

گوشی ها همیشه حاوی داده های مهمی درباره کاربر هستند و از اینرو در حل پرنده های قضایی کمک زیادی به پلیس و دیگر نهادها می کند.از آنجا که اغلب موبایل ها با پین کد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

گوشی ها همیشه حاوی داده های مهمی درباره کاربر هستند و از اینرو در حل پرنده های قضایی کمک زیادی به پلیس و دیگر نهادها می کند.از آنجا که اغلب موبایل ها با پین کد و پترن محافظت می شوند، پلیس برای رمزگشایی آنها چاره ای جز راضی کردن متهم به باز کردن قفل یا استفاده از دستگاه های رمزگشا نظیر UFED Premium نظیر دارد.

UFED Premium توسط کمپانی اسراییلی Cellebrite تولید شده و یکی از معدود ابزارهای در دسترس نهادهای قانونی برای قفل گشایی و استخراج اطلاعات حیاتی موبایل های مبتنی بر iOS 12.3 و نسخه های قبل از آن است. پلیس ایالات متحده از چند سال قبل برای هک گوشی به استفاده از UFED Premium روی آورده است و حالا پلیس اسکاتلند در این سوی اقیانوس اطلس هم رسما اعلام کرده از این پس از همین فناوری برای استخراج اطلاعات ذخیره شده در گوشی استفاده خواهد کرد.

برخلاف آمریکایی ها که بکارگیری فناوری Cellebrite را تا مدت ها مخفی نگاه داشته بودند، پلیس اسکاتلند ویدیویی را از این دستگاه و نحوه استخراج داده های رمزنگاری شده توسط آن منتشر کرده است. با توجه به نگرانی هایی در مورد احتمال نقض حریم خصوصی توسط UFED Premium، پلیس در این کلیپ شرایط و چگونگی استفاده از دستگاه را نیز توضیح می دهد.

بر این اساس دستگاه در پرونده ها به کل اطلاعات دسترسی نداشته و تنها بخش کوچکی از داده های مرتبط را در اختیار مقامات قرار می دهد. همچنین حین استفاده از ماشین اطلاعات دقیقی در مورد اینکه کدام کاربر برای چه مدتی و در چه زمانی به کدام گوشی دسترسی داشته نیز ثبت خواهد شد.

هرچند در این ویدیو پلیس سرگرم کار با یک گوشی ردمی است اما با استفاده از UFED Premium می توان به اطلاعات اپلیکیشن، چت، ایمیل و فایل پیوست آن و حتی محتوای حذف شده در آیفون هم دسترسی داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی