ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آیا پیشرفت تکنولوژی از اهمیت تحصیل کاسته است؟

پاسخ پیچیده ترین سؤالات خود را با جستجوی ساده در گوگل می یابیم و انواع ویدیوهای آموزشی با تنها چند کلیک قابل دسترسی هستند. حال این پرسش مطرح می شود که آیا پیشرفت تکنولوژی از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

پاسخ پیچیده ترین سؤالات خود را با جستجوی ساده در گوگل می یابیم و انواع ویدیوهای آموزشی با تنها چند کلیک قابل دسترسی هستند. حال این پرسش مطرح می شود که آیا پیشرفت تکنولوژی از اهمیت تحصیلات دانشگاهی کاسته است؟ این سؤال را Bart Epstein استاد دانشگاه ویرجینیا پاسخ می دهد.

تعداد افراد تحصیلکرده دنیا در حال افزایش بوده و این به معنی رقابتی تر شدن بازار کار است. پیشرفت تکنولوژی مرزها را از بین خواهد برد و شغل ها را به گونه ای دگرگون خواهد کرد که برای پذیرفته شدن در آنها دانش تخصصی نیاز است. بنابراین اهمیت تحصیل روز به روز بیشتر می شود.

در حال حاضر وقتی بیمار به پزشک مراجعه می کند، پرسنل بیمارستان وی را پس از خوش آمدگویی به اتاق پزشک راهنمایی می کنند. در چند سال آینده ربات هایی ساخته خواهند شد که توسط افراد متخصص از شهرها یا کشورهای دیگر کنترل می شوند.

افراد می توانند به لطف افزایش سرعت اینترنت، ربات ها را کنترل کرده و حین راهنمایی بیمار به اتاق عمل از وی در مورد بیماری سؤالات تخصصی بپرسند.

با پیشرفت تکنولوژی به تخصص بیشتری برای استفاده صحیح از فناوری های جدید نیاز است. به عنوان مثال، شبکه های اجتماعی به یکی از بزرگ ترین ابزارهای تبلیغات بدل شده اند و شرکت های بزرگ به کمک آنها و تنها با چند کلیک، محصولات خود را برای هزاران یا میلیون ها کاربر تبلیغ می کنند.

استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار نیازمند دانش تخصصی و به روز در زمینه های فنی و روانشناسی است و صرفاً از طریق کسب تجربه و یا تماشای چند ویدیوی آموزشی نمی توان به پتانسیل کامل آنها دست یافت.

کارفرمایان معمولاً به دنبال استخدام کارمندانی هستند که از مهارت های نرم (Soft Skills) برخوردارند. این قبیل مهارت ها اغلب در محیط های بسیار تعاملی علمی رشد می کنند؛ بنابراین صرفاً دانستن پاسخ سؤالات امتحانی مهم نبوده و فرد باید توانایی برقراری ارتباط با دیگران، ابراز همدلی و مدیریت را داشته و چابک باشد.

پیشرفت تکنولوژی با وجود خدمات زیاد به بشر، نگرانی های متعددی را به وجود آورده و برخی معتقدند بشر را به نابودی خواهد کشاند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲ بهمن ۱۳۹۸

    تحلیل آبکی بود
    همون طور که تکنولوژی پیشرفت میکنه حجم محتوای تخصصی هم تو اینترنت بیشتر میشه
    یک زمانی دیتا شیت های قطعات الکترونیک دست یک عده محدود بود الان تو اینترنت ریخته

مطالب پیشنهادی